Gå til innhold

"Vidunderkur" mot kvalme og oppkast!


linemor84

Anbefalte innlegg

Trur jeg har funnet vidunderkuren mot kvalmen...Hjelper hvertfall på meg...!!

For det første har jeg vært kvalm siden uke 6-7(er nå i 11.uke)og etterhvert begynte jeg også å kaste opp og lite matlyst.....Da jeg var i uke 7 veide jeg 84kg og nå veier jeg 77...Så har gått ned litt for å si det sånn!!

Svigermor kjøpte seaband til meg som jeg fikk forrige lørdag og søndagsmorra kasta jeg opp...mandag kasta jeg opp...tirsdag...onsdag...torsdag...og etter tredje spyrunden på torsdag tok jeg de av og siden har jeg ikke kastet opp!!!Skal ikke de armbånda virke mot slikt lissom!?

 

MEN....så var jeg hos lege på onsdag og hun sa at lakris var fint....og at det gikk heeelt greit å drikke dau cola!

Og det hjelper på meg altså!!!

Er jeg skikkelig kvalm tar jeg en lakris bit eller to og litt dau cola og kvalmen blir mindre...da er jeg sånn at jeg greier å få i meg en kjeks eller to og da er gjende kjeks en suksess!!!

Helt herlig og ikke være grise kvalm og kaste opp heeele tiden!!

 

Så jeg anbefaler og prøve lakris altså.....

 

Og forresten...flere som har gått ned i vekt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Så bra at du også fant hjelp. Selv har jeg alltid hatt salte lakrispastiller og cola light med meg på kjøretur. Også før graviditeten. Bruker nemlig bli bilsyk. Og ja det hjelper på kvalme:-)

Men når man er gravid så er det også slik at man blir kvalm når man er sulten, trett stressa osv... Så det kan være lurt å "forebygge" med å spise oftere, før man blir sulten, og slappe litt ekstra av de første ukene.

Lykke til for alle kvalme!

Klem fra ei som endelig er ferdig me det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter vanvittig med matlysten. Tanken på å svelge mat og drikke er bare helt grusom. Resultatet av dette er at jeg har gått ned 6 kg. Er i uke 9 nå, og har vel hatt det slik i tre-fire uker. Skikkelig slitsomt, for jeg er så trøtt hele tiden. Hadde vært lettere hadde jeg ikke hatt et barn til på snart to:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg glad jeg ikke har barn fra før gitt... Sliter veldig med oppkast for tiden....kastet opp hver dag forrige uke og denna uka har det bare blitt mer og mer...kastet opp fem ganger i dag fra klokka åtte!! SLITSOMT!!!

Sliter med matlysten jeg å...og gått ned 7 kg.... er i uke 11-12 nå...

Kasta faktisk opp lakrisk i biter her om dagen...så mye for den vidunderkuren liksom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...