Gå til innhold

Tror dere det var en som prøvde og lure meg...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt ut annonse på Finn, skal selge en del barneklær. Fikk mail fra en som skrev; Jeg vil kjøpe....., gi meg kontonummeret ditt, så skal jeg sette inn penger for klærne+frakt. Send tingene til: NN.....+ adressen.(Har sjekket at navnet og adressen er reell)

Jeg svarte at jeg ikke ville gi kontonummeret mitt, og at hun heller kunne betale inn på den kontoen på Finn, (betalingsgaranti),og at jeg skulle sende klærne når det var betalt.

Etter det hørte jeg ikke noe mer...var ikke det litt rart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje. Det er mulig at hun ikke har hatt tid til å svare deg, vet du.

Skrevet

Jeg for min del har ikke payex og vil ikke ha det, skal man på død og liv ha betalingen på forskudd da og ikke vil gi meg en konto jeg kan sette det inn på kjøper jeg av noen andre.

Tilby oppkrav dersom du ikke tør å gi ut kontoen din, ikke alle har Visa eller tisvarende heller forresten og kan benytte betalingsgarantisaken...

Skrevet

Det er greit nok det, men er det ikke vanlig å gi beskjed om at en ikke vil kjøpe allikevel da?

PayEx koster jo ikke noen ting, postoppkrav koster min 199 kroner. Vet ikke hva som er best jeg? Det er jo tryggere for kjøper også, å bruke pay-ex... men opp til hver enkelt, ja..

Skrevet

Jeg har bedt folk sette inn pengene på min konto og sendt når de har omt inn. Er dette "farlig"?? Hvis du i tillegg har sjekket navn og adresse er det vel ikke nå problem, eller?

Skrevet

Hvis du kun sender kontonummer kan de ikke gjøre noe skade - vi oppgir jo kontonummer til alt og alle - arbeidsgiver, nav, etc. Det skulle tatt seg ut om bankene ikke kunne kontrollere bra nok, og en uærlig arbeider på NAV kunne ta ut penger i stedet for å sette inn. Jeg ville ha sendt kontonummer og sagt at klærne ble sendt så snart pengene var på plass. Oppkrav er veldig dyrt, payex har jeg knapt hørt om .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...