blond Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Hvilke forslag har dere til hva man kan gjøre for å redusere kostnaden til gaver? Å handle på tilbud er opplagt, men hva annet kan man gjøre? Jeg skal lage konfekt og pakke den fint inn, gir fellesgave til en hel familie og ikke til en og en person når det gjelder julen.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 jasså, så du kan lage konfekt? Har du sett tråden jeg har lagt ut på kokebok, der jeg søker etter oppskrifter på jule gotteri? Fint om jeg kunne få noen...hehe:) I fjod fikk jeg et norgesglass med hjemmelaget marsipan i, og det var nesten den fineste gaven... Men har ingen ideer.... er en meget lite kreativ person:(
blond Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har et par kokebøker, skjønner du..
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Du har vel notert mitt tips om å la ungene male på lerret og gi bort. Om du er kreativ selv kan du jo male noe selv også. Det tror jeg blir en slager i vår familie denne jula. eller det må bare bli det;)
metaMORfose Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Vi pleier også å lage gaver. Konfekt, marsipan, drops (lag egne, se panduro.no), karameller, peppernøtter (billig og knallgodt og superlettvint) eller andre kaker kan puttes på billige glass (norgesglass) eller i poser. Ellers så har vi jo laget mye trolldeig. Perle med vanlige perler på brett, og sett magnet bak når det er strøket, er en flott gave! Nøkkelringer. Kjøp billige telysestaker uten farge. Plukk pene steiner/skjell/sneglehus på stranden. Hell over gelèlys og hus veke. (Panduro.no). Blir en nydelig gave som koster lite. Vesla lager kjeder og armbånd, hårstrikker og diverse med smykkeperler (plastperler som ikker er til brett og i ulike former og fasonger). Får mange fine perler billig på Biltema. En ting som er lettvint er å kjøpe store fyrstikkesker, lim på pasta i ulike former og spray med gull/sølvspray - lekkert og nyttig ))
Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 Kjøpe billige trerammer og trelim og lime på pynt på rammene kanskje. Steiner eller skjell eller små figurer som ikke koster så mye på hobbyforretningene. Koster heller ikke så mye med glass på ikea og en putt med glassmaling. Mal på noe enkelt, blomster eller sommerfugler eller noe, veldig dekorativt. Tror ikke de tåler maskinvask, men mener de kan vaskes for hånd hvis man er forsiktig - det går jo evt an å presisere at de er til pynt. Gi bort "gavekort" på f.eks barnepass til venner hvis det er noe du orker/har mulighet til. Har allerede fått et sånt av venninna mi og det har vi tenkt å cashe inn snart så vi får en tur på kino eller restaurant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå