Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Hei, Jeg ble lagt inn 13. oktober kl 10:30 pga langvarig vannavgang siden 12. oktober kl 7:20. Hadde ingen kynnere eller rier det døgnet. Ved kontroll kl 12 hadde jeg 3-4 cm åpning og ble derfor strippet. Etter en times tid satte de drypp, som satte i gang rier hos meg, så kl 15 hadde jeg 6 cm åpning og dryppet ble økt. Kl 17:30 begynte jeg med trykk-rier men de lurte meg, for de var ikke lange nok, så kl 18:40 fikk jeg hjelp slik at vesla ble tatt med vakuum. 18:45 så hun dagens lys Hun veide 3845 gram og var ca 49 cm lang (kunne være lenger, men hun ville ikke strekke henne ut, var veldig i fosterstilling) Jeg klarte meg hele veien uten noe smertelindrende. Jeg revnet i alle retninger og ble sydd i over en time etterpå, også uten smertelindrende. Tiden på barsel var slitsom, da jeg dessverre ikke fikk enerom - det ble født 10 gutter og 5 jenter den 13. oktober på sykehuset hvor jeg fødte. Har blitt ca 8 timer søvn de siste 5 døgnene, og nå er vi i full gang med ammingen etter mye slit. Jenta vår har konstant feber fordi hun er født med en tann som også har falt ut, men henger igjen i en skinnfill, som skal opereres bort til uka (ingen tilstede i forrige uke pga kurs i Wien) - det er 1 av 2-3000 som blir født med tann på denne måten. En til er også på vei allerede. Vi bare koser oss og øver mer og mer på ammingen - gir ikke opp uansett hva det koster og hvor mye den tannen skjærer (for jeg skal love deg at den kjennes ja) Vi reiste hjem fredag 17. oktober. Nå må jeg gå........vi skal amme c",) Lykke til videre, og takk for meg.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Grattis så mye m jenta! Ville bare si at jeg var en av de 15 andre som fødte på Riksen den 13.=) Frøya ville plutselig ut to uker før termin, så kl 15.44 mand 13. var hun ute! Og er enig i at barseltiden ble litt slitsom, d var jo så proppfullt der, og man merka at personalet var litt stressa.. Tror de var litt overbooka... Jeg også sleit skikkelig m amminga i starten, men går mye bedre nå! (ammeskjold ble redningen for min del=)
Millima Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Gratulerer så mye! Selvom det sikkert var mye stress.. Håper dere koser dere nå!
LadyBlackJack Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 gratulerer så mye! Kos dere i tiden fremover!
Siw1 *mamma til Rikke&Adrian* Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Gratulerer så mye Julie! Fødte ei jente samme dag som deg jeg og, men har ikke hatt tid til å skrive fødselshistorie enda...ender opp med at jeg må amme hver gang jeg prøver;) Kos deg med jenta...det gjør ihvertfall jeg!
Sina med Sprellings Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Gratulerer med jenta di, og lykke til videre med tenner og amming:)
våken_om_natta Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 Gratulerer så mye med jenta. Her poppa tennene ut fra førstemann var 10 uker, men amminga gikk seg til likevel, så det trenger ikke å bli noe problem. Lykke til videre!
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 Gratulerer så mye:) Høres ut som du koser deg:) Masse lykke til videre:)
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #9 Skrevet 19. oktober 2008 Går greit når tennene sitter fast, slik tann nr 2 gjør - men tann nr 1 er kommet helt opp og ut, så den henger og slenger i ei skinnfille.....og er utrolig plagsom for lille Matilde, derfor skal den opereres vekk. Den vil aldri falle av på samme måte som vanlige tenner gjør. Ammingen går kjempefint nå - men vesla har fått spedbarnskolikk, så det blir litt skrik - men vi synes selv at det går fint og sukkervann (2ml) funker veldig bra (leste om det på nettet og det funker)
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #10 Skrevet 19. oktober 2008 Tusen takk alle sammen - bare gled dere. Jeg er verdens stolteste mor og dette er HELT FANTASTISK.......så nå takker jeg for meg, for data er nedprioriert fremover....jeg bare koser meg med lille Matilde nå c",) Tiden går så alt for fort, så snart er hun flere måneder gammel og denne tiden som er nå vil da være historie. Lykke til jenter, gled dere og nyt alt det positive. Tusen takk for følget på BIM Stor klem fra en lykkelig mor c",) Julie73
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 19. oktober 2008 #11 Skrevet 19. oktober 2008 Gratulerer med lille Matilde!!!!! Nyyyyt tiden fremover!!!!!!
2SønnerSmå Skrevet 19. oktober 2008 #12 Skrevet 19. oktober 2008 Gratulerer så mye med overstått fødsel =) Og lykke til med tannen.
Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #13 Skrevet 21. oktober 2008 nå er tannen trukket og feberen ble også borte da ;o) det var nok godt, for den var faktisk 1 cm lang, ikke rart det var ubehagelig for lille Matilde når hun skal amme bl.a - ammingen går kjempefint, selvom det krever sitt slit for å få den igang. Idag har vi badet for første gang, og det var kjempedeilig. Håper det er mange små sjarmtroll som blir født i disse dager, lykke til til alle mødre. Kos dere i barseltiden c",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå