Ella12 Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Hei! Jeg har funnet ut at jeg er gravid og er kjempeglad! Skal til legen på tirsdag, og i den forbindelse så lurer jeg på hva dette første legebesøket inneholder? Noen som kan fortelle om sitt første legebesøk. Er utrolig spent, og litt nervøs også, hva om testene var feil? Testet positivt to ganger på clear blue digital og er en del kvalm, så fornuften sier meg jo at det stemmer at jeg er gravid. Spennende tid i møte nå!!
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Grattis med spire. Da blir det juni barn på oss to. men,første legebesøk gjør man ikke så mye.Får sv papirer tar bl prøver osv. men,jeg skal ikke til legen før i uke 9 jeg.Var ikke vits føre. Også er jeg andre gangs. Men,vært og tatt bl pørver alrede pga fikk lavtstoffskifte etter første sv.
Babylykke_09 Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Var selv på første kontrollen på tirsdag... er nå i uke 10, fikk ikke time før fordi legen ville jeg skulle være over den mest usikre tiden i første trimester Du har samtale med legen, hun/han beregner terminen din og svarer på eventuelle spørsmål og forteller om gjeldende ting som har med svangerskapet å gjøre, tips og slikt Fikk mange papirer; sykehistorie, om du røyker/drikker nå når du er gravid, bok til mor og far, hvem faren er osv. Siden jeg var kommet til uke 10 ble jeg spurt om hun skulle prøve å finne hjertelyden til barnet jeg hadde ikke tro på å finne den for det er ganske uvanlig før uke 12-13, men fikk høre litt ble så glad... vet ikke om hvor langt du er kommet, så er ikke sikkert du blir tilbudt dette hvis det er tidlig ennå, men det kommer etterhvert en spennende dag, kommer liksom litt mer igang med svangerskapet når du har fått vært på kontroll Lykke til og håper du får en fin opplevelse
Ella12 Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2008 Tusen takk for svar! Det var veldig nyttig for meg. Er veldig spent på legebesøket. Jeg er 7 uker på vei, så er vel kanskje litt tidlig for hjertelyd. Har ikke helt forstått enda at jeg er gravid jeg. Helt merkelig. Men vi er kjempeglade begge to, og jeg gleder meg til å få mage og fysisk få se at det faktisk er en baby der inne
Yarn Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Graulerer:) Tenkte bare jeg ville minne deg på å ta med morgenurin. Du har sikkert fått beskjed om det allerede:) Ellers måles jo blodtrykk og det tas blodprøve.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå