Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Litt rar overskrift:) Vi bor i rekkehus, det er 5 boliger her. Husene stod ferdige i fjor sommer. Saken er den at det er asfaltert på felles vei utenfor her, men vi må selv betale for å få asfaltert egen innkjørsel. Nå er vi de eneste som ikke har gjort det... Det koster ca 15.000, og det har vi rett og slett ikke råd til. Brukte penger på å så plen, gjøre ferdig terassen, male huset osv i sommer så pengene flyr jo ut.. Men så sier ene naboen til meg at det hadde sett finest ut hvis alle hadde asfaltert utenfor.. Hva hadde du tenkt hvis du bodde slik og alle hadde asfaltert unntatt det ene huset?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Du bestemmer hva du vil. Her vi bor har tre av naboene asfaltert. Greit for meg, men jeg liker ikke asfalt, så vi har lagt grus. Dette bestemmer dere selv. Det er alltid noen "busybodyer" i et nabolag, men hev deg over dem. Hørte en nabo var på en annen nabo her fordi han ikke hadde gjort noe (ikke lagt grus heller). Kunne ikke falle meg inn i å blande meg i hva andre gjorde. Kan jo være den naboen ikke har så mye penger etter at han har kjøpt hus. Gi ham en sjangs. His hver passer på seg selv så er det det beste.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg hadde tenkt at det sikkert ble finest om alle asfalterte, men så hadde jeg også tenkt at det ikke var min sak hva naboene gjorde. Alle må få avgjøre selv hvordan de ønsker å ha det mener jeg, og har ikke dere råd så har dere enkelt og greit ikke råd. Kanskje dere kan gjøre det senere en gang når dere får råd, eller dere kan velge å ikke gjøre det vist dere ikke ønsker å ha asfalt. Dere og naboene er jo ikke en stor felles familie heller, så det trenger ikke å vere helt likt...jeg tror jeg hadde laget til noe utenfor som ikke alle naboene hadde, sånn at det ble litt spesielt med personlig preg, gidder jo ikke kopiere alt det naboene gjør selv om jeg bor i rekkehus.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 At du hadde den fineste inngangen av alle. Asfalt er stygt. Da er det faktisk bedre med løvetann.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 det velger jo dere selv da... Er innkjørsel intil de andre sine, eller er det hage eller noe i mellom? hvis det er noe mellom (busker, grøft, hage et. så trenger du abslott ikke og asfaltere). Vi bor i tomannsbolig, og vi 'måtte' få asfalt. Vi som valgte fargen på huset, og da "måtte" vi asfaltere for dem skulle det. Følte vi. jeg ville egentlig ikke da.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 Hadde svart han: "Tja, helt greit for meg, bare ordne med asfalt her om du ønsker" På hans regning selvfølgelig.. Ellers hadde jeg svart: "tja, vet ikke helt synes det er stygt med asfalt jeg"
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #7 Skrevet 18. oktober 2008 Det er ikke noe mellom husene nei.. Men det er jo ikke alle som bare kan trylle frem 15.000 heller:(
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #8 Skrevet 18. oktober 2008 jeg syns femtentusen var veldig dyrt. Hvem er det som kan blafre opp så mye penger på "en ting"?
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #9 Skrevet 18. oktober 2008 kanskje du kan si dere har tengt å legge stener og mener at alle de andre naboene også bør gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #10 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg syns naboen er frekk. Selvom han syns det er finest så er det jo en grunn til at dere ikke har gjort det. For han burde det være det samme om det er fordi dere ikke har penger eller om det er fordi dere ikke syns det er fint eller noe annet. Nå har jo ikke jeg sett oppkjørselen deres, men jeg syns det er mange andre løsninger enn asfalt som er fint. Vi bor i en slags tomannsbolig og vi kommer til, når vi får penger til det, å ha "brostein" i oppkjørselen vår selvom naboen antagelig kommer til å fortsette å ha grus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå