Gå til innhold

Leiekontroll i går, men ingen dato for KS...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til leiekontroll i går, på dagen 36 uker. Poden sitter fortsatt godt med stumpen ned og ble estimert til 3500 gram. Legen (mann på min egen alder) mente han ville veie 4500 ved fødsel.

Jeg måtte argumentere for keisersnitt selv om sykehuset har satt grense for vaginalfødsel ved 4000 gram... Jordmor var til stede på kontrollen. Hun vred seg i stolen og hvisket etterpå at babyen nok har funnet stilingen sin og at det selvfølgelig er UAKTUELT med annet enn keisersnitt.

Ny kontroll om halvannen uke. Legen håpet poden snur seg og fortalte at et keisersnitt var veldig kostbart for sykehuset...

Tullekopp!

God helg til alle dere andre med kynnere, nedpress, hormoner og søvnmangel!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men kjære vene? man kan da ikke sette igang med setefødsel på et barn som blir estimert til å være så stort ved termin? 50% av alle setefødsler ender jo opp i hastekeisersnitt og dette er jo på barn som er ved gjennomsnittsvekt (+-3500g). Så dette må være en litt utdatert (uvitende) lege innen fødsler?? Håper alt ordner seg for deg og at dette ikke vil føre til en masse bekymringer og tårer før fødsel.

Skrevet

Neida, er overhodet ikke bekymra!!! Legen var nok mer uvitende enn utdatert. Han er nok bare ung og litt idealistisk - i tillegg til lojal ift. budsjettet for 2008 ;-)

Det som undrer meg er at jordmor, som var godt voksen med masse erfaring, ikke turte bryte inn for å fortelle at hun ikke hadde tro på at babyen snur seg og at han er for stor til vaginal fødsel. Tydelig at et gammeldags hierarki fortsatt gjelder...

Aldri i livet om jeg føder den digre babyen som sitter i magen min med nesa i sky. Det hadde bare vært så innmari moro med en dato...

Skrevet

Når du er 36 uker har du forsåvidt enda god tid til å se an da, så kan jo håpe alt ordner seg.

Men syns det var litt tullete å argumentere med kostnaden..hehe.

Greit de er tvunget til å ta det i betraktning, men det kan de jo holde for seg selv ;) liker å vite at de bruker hva som helst midler for den beste løsningen..

Skrevet

Jeg ble ikke kalt inn til leiekontroll på riksen før jeg var 37+2. Heldigvis hadde poden snudd seg noen få dager før (noe jeg selv merket veldig godt!) og har blitt liggende med hodet ned. Det er sant at det er mindre og mindre sjanse for at de snur seg ettersom dagene går, men du kan jo avvente noen dager, men ved 37 uker ville jeg insistert på avklaring. Det med kostnad er noe totalt "#¤#%&¤.

Skrevet

Er spent selv, skal på leiekontroll til uka, og har skjønt at hvis ikke knøttet snur seg av seg selv så blir det keisersnitt, selv om jeg egentlig ønsker en vaginalfødsel. Men blir det keisersnitt vil jeg gjerne ha dato da ja.

Skrevet

Ingen her i tråden som nevner vendingsforsøk....

Jeg skal føde på SUS og dersom babyen min ligger feil snakket de om vendingsforsøk.. jeg får angst ved tanken!!!! Men jeg skal ikke tenke for mye på det, han kan ha snudd seg nå, han låg på skrå med hodet opp i uke 32, er nå i uke 35 og skal til lege 3/11, da er jeg 36+4, får vente til da...

Skrevet

Jeg har vært inne til snuing og for min del var det mislykket. For min del gikk det ganske greit (bortsett fra at den var mislykket, da.) Jeg kom inn fastende på morgenen og fikk først ctg før de satte meg på drypp som gjorde at livmora slappet helt av. (Den blir du litt skjelven av...) Så kom gynekologen og foretok en litt voldsom magemassasje - så lenge jeg husket å puste gikk det ganske greit, men det er litt ubehagelig så lenge det står på. Så er det 3 nye ctg, hver på en halvtime med 1-1,5 times pause imellom, så ta med deg lesestoff - det er kjedelig å vente. Dette siste gjør de for å se at alt er i orden med magen og babyen før de sender deg hjem.

Skrevet

Du betaler da virkelig skatt som alle andre. Hvilken prosedyre som er dyrest spiller ingen rolle for deg - du skal ha den som er medisinsk forsvarlig! Punktum! Og i ditt tilfelle er det dessverre ikke vaginal fødsel.

Ang det at jordmor ikke protesterte: Enig i at det var merkelig! Sier nok litt om hvordan hierarkiet er på det sykehuset, ja:-( Men det kan dere jo forsåvidt bruke selv, om han unge legen dere var hos ikke ombestemmer seg neste gang dere er på kontroll og setter dato for keisersnitt, kan dere jo gå oppover i systemet. Klage til overlegen ved fødeavd. eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...