Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Dere som har kjøpt denne dunposen (den med bamse inni), vakser dere den før dere skal begynne å bruke den? Er litt redd for å ødelegge den....
Mrs. Bouquet Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har ikke den med bamsen, men den med lammeskinnet og en annen dunpose (easykid). Vasket begge før bruk. Den blir nok veldig fin når den er vasket, bare følg temperaturen i vaskeanvisningen og ha den i tørketrommel leeenge. Mye av min grunn for å ha slike dunposer er nettopp at de er så greie å vaske, for vognpoene blir ofte fort skitne, i alle fall når barna vblir større.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har kjøpt meg en slik, og kommer ikke til å vaske den før bruk.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Disse posene kan vaskes i maskin på 60 grader! Bare kikk på vaskeanvisningen Og det ødelegger jo ikke posen noe mer enn å vaske den under bruk.
Herkules Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg vasker ikke dundynene eller posene før bruk. Odenwälder posen vi har etter 1. mann har blitt like fin som ny etter vask. Jeg tomler posen etter vask, om man ikke tromler er det vanskeligere å få posen like fin. Husk at om du skal vaske ubrukte klær poser mm så behøver du ikke vaske på 60 grader selv om det tåler det. Det er jo ikke skittent
Klar for nr 3! Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 jeg vasket denne posen på 60 grader, da jeg fikk beskjed i butikken om at den ville farge av dersom jeg ikke fulgte vaskeanvisningen. så jeg tenkte jeg skulle prøve å vaske den før babyen kom. men bamsen inni er nå gråblå istedet for hvit, og det tok en evighet å tørke den i tørketrommel. all dunet samlet seg bare i klumper inni posen. etter gjentatte ganger i tørketrommel og risting er den bra, men ikke som før.. hadde jeg kunne valgt igjen hadde jeg ikke vasket den før bruk. heller utsatt det til babyen var litt større..
Herkules Skrevet 18. oktober 2008 #7 Skrevet 18. oktober 2008 Det jeg har lest om dun er at du helst ikke skal vaske det mer enn nødvendig dvs at dunkvaliteten forringes for hver vask på en måte. Det er også lurt å bruke tennisball i trommelen når du tørker. Jeg har aldri hatt problem med at dun klumper seg, jeg har kjørt på med tørketrommel og tennisball
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå