Gå til innhold

Gruer meg til innvadering av hjemmet mitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje litt overdrevent, men jeg føler meg litt innvadert.

Jeg leier en leilighet. Sist vinter så ble det lekasje i oljeovnen. Ettersom jeg tenker på babyen som kommer i vinter, har jeg spurt om husvertinna kunne skaffe en ny, eller fikse den gamle til vinteren. Med strøm klarer jeg ikke å få det varmere enn 18 grader når vinteren er på det kaldeste.

På mandag kom hun inn. Jeg fikk beskjed at hun kom til å gå inn i leiligheta når det måtte passe henne og de hun får hjelp av, samme om jeg er til stede eller ikke. Så skal de skifte ut ovnen og ordne det. Denne husvertinna er en møkkakjerring i den form av at hun griser noe voldsomt hver gang noe skal fikses i leiligheta mi. Og det er jeg som må vaske etter henne. Så hver dag denne uka har jeg grudd meg for å komme hjem fra jobb. Selv om jeg bare jobber 50%, så er jeg kjempesliten når jeg kommer hjem. Sovner somregel i en stol eller på sofaen. Så nå frykter jeg å komme kjempesliten hjem og må begynne å vaske sot og møkk etter folk.

Kan husvertinna bare gå inn som hun vil, eller kan jeg si nei? Er det jeg som er for snill og lar henne komme inn når det passer seg?

Jeg er foresten kommet til uke 30 nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du kan si at hun må passe på at arbeiderne holder seg innenfor det og det området. Legg ut og dekk til med plastikk der de må gå. Be dem respektere at du er gravid og ikke orker så mye bøy og tøy med vasking. Hun forstår det sikkert om du tar det opp. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...