Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 tenker litt på en ting. leste en reportasje om det.. da var det barn som var nede i 6-8 års alderen som jobbet på verksted og syfabrikker. disse barna sa at visst de ikke jobbet så ville de sulte ihjel. far var blitt drept i krig å mor var hjemme med små bebyer. så visst en stopper barnearbeid. boikotter det. hva skjer med disse familiene da. jeg er ikke for barnearbeid. men de må jo ha noe å falle tilbake på om de ikke kan jobbe. jeg bare lurer. for jeg har fått inntrykk av at kansje noen ikke tenker på at de ikke har så mye alternativ enn den situasjonen de er i.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Skjønner hva du mener, men det er jo det argumentet som alltid blir brukt og som gjør at vi ikke får bukt med problemet.
Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 men har vi ikke noe plikt å følge opp da? visst vi skal være så diplomatiske å boikotte barnearbeid? vi har jo veldig mye fokus på alle andre land. jeg er ikke så flink til det der. har ikke så mye fakta. tankene begynte bare å rulle når jeg leste hva barna mente. (skal jo ikke alltid tro på mediene, men det var sånn typisk KK blad)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Det de ansatte forteller er jo heller ikke til å stole på. De mister jo jobben hvis de sier noe negativt.... Men du har helt rett. Vi har ansvar for mye mer enn å bare boikotte. Godt tenkt 1smule.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Derfor er jeg mot et totalforbud mot barnearbeid. MEN alle barn burde få tilgang til å gå på skole og lære seg å lese og skrive. I Norge jobbet barn opp til mellomkrigstiden, og noen steder enda lenger. Barna gikk på skolen annen hver dag for å kunne bidra på gården, og "høstferien" ungene våre har nå er basert på potetferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå