Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer epidural etter to smertefulle fødsler uten.

Til dere som har satt epidural tidligere, gjør det ikke fryktelig vondt å sette den? Har angst for sprøytespisser. Nå er det bare 20 dgr igjen til termin og jeg lurer sånn på hva jeg skal gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fødte sist mandag og fikk epidural. Gjorde ikke noe vondt å få satt den, kun ett lite sprøytestikk. Anbefales.

Skrevet

Jeg har fått det en gang i forbindelse med et haste-ks. Merka ingenting jeg. Eneste minnet jeg har er den koselige mannen som gjorde det.

Skrevet

nei ikke vondt. får lokalbedøvelse først, så bare et lite stikk der...

Skrevet

Har selv sprøyteskrekk, men valgte å få det sist jeg fødde og det fine er jo at du slipper å se at de setter sprøyten siden den settes i ryggen, og så hadde jeg en flink mann som pratet om noe helt annet sånn at jeg ikke skulle tenke på sprøyten som ble satt. Tro meg den var verdt det og vil ha det denne gangen også.

Skrevet

Jeg hadde så trangt mellom ryggvirvlene at det var et sant lite helvete å få satt sprøyte. De stakk og stakk og det varte og rakk. Ikke fikk jeg bedøvelse før de hadde stukket en stund heller fordi det var liksom ikke nødvendig enda jeg uttrykkelig ba om det på forhånd! Noe dritt hele greia.

Skrevet

Jeg syns ikke det var vondt med det stikket i forhold til det epiduralen skulle lindre ..Helt fantastisk og helt nødvendig i mitt tilfelle :)

Skrevet

Jeg satt å beit tenner når de skulle sette epiduralen i meg, men jeg ble positivt overraska. det var jo ikke vondt i d hele tatt. du får jo lokalbedøvelse før de setter epiduralen i deg. var bare litt vond i ryggen når den hadde gått ut, men jeg anbefaler den altså :) og for en herlig opplevelse å føde med den. har hatt en fødsel før med lystgass, og denne var jo en ren drømmefødsel :) ANBEFALES =)

Skrevet

Epidural i forhold til rier er rene himmel :) Jeg hadde 3 cm åpning i flere timer med sterke rier uten at jeg åpnet meg mer så da det enedelig var 4 cm kom den koselige mannen i grønt og satt epidural. Etter en rie var alle smertene borte og jeg elsket den. Eneste ulempe er at du får ikke bevege deg mye men du kan trygd sove uten smerter til fødselen er i gang. ANBEFALES på det sterkeste. Etter to timer var jeg oppe og dusjet og kan ikke huske at jeg ikke hadde følelser i beina siden jeg kunne stå ved sengen med epidural slangen.

Skrevet

Jeg kjente kun et lite stikk i ryggen, det var ikke vondt, bare bittelitt ubehagelig i et sekund eller to. Ikke noe å grue seg for! Samboeren min sa at det var som jeg kom tilbake til verden da anestesilegen satte prøvedosen med bedøvelse etterpå - jeg husker følelsen så godt, det var så utrolig deilig! Jeg bare sank sammen i senga og hadde det endelig bra.

Hvis du føler at du trenger epidural, må du i alle fall ikke gå rundt og bekymre deg for at stikket skal gjøre vondt! Jobben din er å ligge helt i ro, ikke noe annet, og det er vondere å få satt veneflon i hånda, f.eks. (i alle fall synes jeg det). Dette går bra. :)

Skrevet

våken_om_natta: Hehe, jeg vurderte å kalle opp ungen etter anestesilegen, jeg!

Skrevet

Jeg er i utganspunktet ikke noen pyse, men den stikkinga der var vemmelig. Måtte stikke flere ganger fordi hun bommet. Jeg hadde ikke lyst på epidural, men hadde ikke noe valg, så kanskje det føltes værre når jeg ikke hadde bestemt det selv. Håper jeg slipper neste gang. Å få satt veneflon i hånda utsetter jeg meg gjerne for, har flere ganger lært opp sykepleierstudeter til å gjøre det med meg selv som prøvekanin. Så der har vi nok veldig ulike opplevlser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...