Gå til innhold

Missed abortion!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp hatt en ma, er det stor sjanse for å miste hvis jeg blir fort gravid igjen?:))Andre som har blitt raskt gravide igjen, etter en ma/sa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, vil først og fremst si at jeg føler med deg.tror ikke det er noen økt sjanse for å miste neste gang.

jeg er i 2 pp nå etter en sa, men syklusen min er litt på snurr, så jeg føler at det kan ta litt tid med meg.

men kjenner flere som blir gravide rett etter sa/ma, og jeg har hørt at man er ekstra fruktbar etterpå;-)

lykke til;-)

Skrevet

Hei.

Jeg hadde en MA rundt 3e september 08, og er nå ca 6 uker på vei igjen uten å ha fått igjen menstrasjonen i mellomtiden ( vi prøvde egentlig ikke å bli gravide med en gang, det bare ble sånn) :)

Menjeg har pratete med flere leger, jordmødre og gynekologer, og de sier att sjansen for å miste når man har mistet før, er LITT større en ellers, men har ikke noe å si om du blir gravid fort igjen eller ikke.

Men det er visst VELDIG lett å bli gravid etter en MA, så lykke til! ;)

Skrevet

Hei! jeg ble gravid igjen 2 mnd etter jeg hadde sa. Legene sier at det er veldig lett å bli gravid igjen etter en sa, og sjansene er ikke noe større for å miste igjen for det.

Skrevet

har du mistet en gang,så er kjangsen liten for at det skal skje igjen.

Skrevet

Hei!

Jeg mistet i MA 16 august, er gravid igjen nå, 5+5ca..hadde en mens i mellom..har ei venninne som er lege og hun sier man bør vente ihvertfall en mens før man blir gravid igjen sånn at livmor får kommet seg tilbake igjen..fikk også med lapp fra sykehuset etter utskrapning der det stod det samme..

man er gjerne mer motakelig for å bli gravid etter sa og ma fordi det tar tid før kroppen er tilbake i normalen igjen..så den er gjerne fortsatt i gravid modus hvis du skjønner..

skal i utgangspunktet ikke være noe større sjanse for å miste igjen...men stort sett mister man pga feil med fosteret og det kan man vel aldri vite om det er eller ikke...så statistikk der er vel litt feil? vet ikke jeg..er vel tilfeldig tror jeg da..

Lykke til ihvertfall...

Skrevet

Ble gravid rett etter MA, uten å ha hatt mensen i mellom. Mitt råd er bare å sette igang, det er ingen grunn til å vente, det har både legen og gynekologen min sagt. Er nå 9 uker. Lykke til!

Skrevet

jag hadde MA i juni, hadde veldig uregelmessige sykluser etterpå så ble ikke gravid før i 3pp=) er nå 7 uker på vei!

Skrevet

MA i slutten av mai, men måtte ta 2 runder med utskrapning, siste i juli. Ventet 1 mens, så satt den igjen! Snart 11 uker på vei, og krysser fingre og tær for at det skal gå bra denne gangen. Fikk påvist liv i uke 10, så har oddsen på vår side. :)

Lykke til!!

Skrevet

Det er bullshit i følge legene! Det er ikke mindre sjans for å miste neste gang selv om man allerede har mistet en gang. Det er heller ikke større sjans for å miste!!!!!!

Skrevet

Om man mister eller ikke er som oftest bestem av om fosteret er levedyktig fra starten av. På den måten kan man si at det er akkurat like stor sjanse for å miste hver gang, for det vet man jo ikke på forhånd. Likevel er det veldig mange som mister 1 gang, noen mister 2 ganger, mens bare ca 1 % mister 3 ganger.... Så når man ser sånn på det, så kan man si at sjansene blir mindre når man allerede har mistet en gang. Men ingen kan fortelle deg om du blir en av de få som mister flere ganger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...