Gå til innhold

Da var amminga over...!


inovember

Anbefalte innlegg

Tenk at lillemor slutta med puppen sånn helt på dagen. Ingen nøling en gang. Da vi våknet forleden dag bare snudde hun seg bort og gjorde grimaser og så dumt på meg. Tenkte at det bare var akkurat den gangen, men neida hun ville ikke ha verken etterm eller til kvelds. Så da var jo mor veldig spent på natta i og med at vi har forsøkt nattav x flere uten hell, men da hun våknet etter 3 timer tok jeg henne opp, og hun snudde kinnet til igjen og sovna i armene mine. Så våknet hun etter nye 3 timer som vanlig var, og samme skjedde da. Ville ikke ha dagen etter heller og samme skjedde neste natt. Og nå 3 dager senere roer hun seg med bare sutt og litt stryking på ryggen når hun våkner. Er så glad for at hun bestemte dette selv og at hun fikk pupp så lenge, nesten 11 mnd. Hadde gruvd meg fælt til ny avvenning på natt, men nå trenger vi ikke det! JIPPI!

 

Men jeg må ærlig innrømme, selv om jeg har styrt litt med amminga fra hun var ca 3 mnd ( utolmodig baby, brukt nesespray for utdr., stille rom fra 4 mnd for amming osv...), så var det vemodig. Ble litt lei meg på en rar måte. Nå er jo båndet til meg litt svakere. Men, men. Nå koser vi på fanget ved senga før hun legger seg og synger litt mens hun ligger som hun gjorde da vi amma. Kos det og!

 

Ville bare fortelle min historie om ammeslutt. Eneste problemet er at hun nekter drikke melk fra flaske og kopp. Varm som kald, Så det eneste hun får i seg av melk er grøt en gang for dag. Noen med tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Dattra mi blir 11 mnd om noen dager, og vi har også slutta med amminga. Gikk helt fint, men er enig med deg at det var litt vemodig... Mi drikker mme fra kopp, og har så smått begynt å venne henne på kumelk. I tillegg har jeg begynt å gi henne vanlig fruktyoghurt, og det synes hun er kjempegodt! Hva om du prøver det eller evt yoghurt naturell? Spiser hun ost/ smøreost? Det er jo også verdt et forsøk. Da får du ihvertfall i henne litt av næringsstoffene som er i melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...