Tigermor. Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Min far tegnet for 2år siden mobilabbonement for hele familien til Newphone. Der er det sånn at vi leier mobiltelefon fra Newphone og ringer "gratis" til alle i familien. Vi kan bytte leietelefon 1gang pr år og vi får da ny bindingstid til Newphone. Vi trodde at bindingstiden var 1år. Nå er det nøyaktig 1år siden jeg fikk ny leietelefon og jeg trodde da at bindingstiden var over. Men da jeg tok kontakt med Newphone for å slutte som kunde der fikk jeg beskjed om at bindingstiden var på 3år!!! Er det lov å ha så lang bindingstid? Jeg kunne si opp abonementet mitt men da må jeg betale telefonleie på kr 370,- pr mnd resten av abonementstiden som går ut i okt 2010!! 370x24= 8880kr Jeg synes at dette er helt horibelt dyrt!!
Tigermor. Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg glemte å skrive det at jeg ikke får beholde telefonen som jeg betaler leie for, den må jeg levere inn. Hos NetCom må man betale en engangssum på kr 1500,- visst man bryter bindingstiden. Relativt stor forskjell på kr 1500,- og kr 8880,- =(
blirjegsnartmamma Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Det skal isåfall stå i avtalepapirene som dere har inngått.
pia*fødeklar* Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 nei det er IKKE lov. i følge regelverket er det kun tillatt for mobiloperatørene å sette en binding på ETT år. betaler du leie for telefonen ?? vet ikke hvordan regelverket er der men synes det er rart at det skulle være lov med lengre binding der enn på abo. da ville jeg heller levert tilbake telefonen og kjøpt en telefon med annet abo . ta kontakt med forbrukerombudet , det får du god info, og de kan hjelpe deg å ordne opp idet
corleone Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Trodde også det var lovlig med max 1 års binding for private. Telenor har hatt forretningsabonnementer med 18 mnd binding også, helt nylig, i hvert fall. Hør med forbrukerrådet!
Fuglehjertet Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 Ta en kikk på www.npt.no (post og teletilsynets sider) og www.telepriser.no, her er det mye god informasjon til brukerne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå