Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Har nemlig en gutt fra før som heter Edgard, og syntes Edlaug passer bra. Et søtt navn<3
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 høres litt gammel-modig, ikke en favoritt hos meg. Men hver sin smak! det er jo in med "gamle" navn og da
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg synes ikke det var fint i det hele tatt faktisk, men hvis du liker det, så spiller det vel ingen rolle hva jeg tenker:)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Det var et navn jeg ALDRi kunne kalt mine barn. Men er jo du som skal velge:)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Heller ikke en favoritt hos meg, men som de andre sier her, like du det, så er det jo det som teller. Olaug feks, synes jeg er fint og det er fordi jeg vet om ei jeg liker godt som heter det Uvante navn må ofte "smakes" litt på og så er jeg også litt fan av å ikke la barnet heter det samme som "alle andre". Jeg har selv et navn som ikke er vanlig, synes ikke selv det er verdens fineste, men har hatt den fordelen av at jeg har vært den eneste med navnet - alltid Lykke til med navnevalget!
Ellen81 Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 Er det ikke litt tidlig å begynne å gi spiren navn? Synes du bør tenke litt på barnet, når du velger navn... Edlaug kan fort bli et mobbenavn, Edlaug er en løvhaug osv... Men, det er jo selfølgelig opp til mor og far.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #7 Skrevet 18. oktober 2008 Vel, angående mobbing, så tror jeg man aldri kan vite helt hva barn finner på. Har jo hørt om ei jente som het Anna bli mobbet for navnet sitt og det er jo et veldig vanlig navn. Klart man har jo noen mnd på å bestemme navnet, men det er da vel ikke uvanlig å begynne å tenke litt på navn så tidlig. Det er jo folk som ikke har bestemt seg for navn før ei stund etter at barnet er født. Så dette tror jeg folk finner fint ut av selv.
Fru_HK Skrevet 18. oktober 2008 #8 Skrevet 18. oktober 2008 Unskyld meg, men det var rett og slett grusomt. Men igjen, smaken er som baken - du synes muligens mine alternativer er forferdelige
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #9 Skrevet 18. oktober 2008 jeg syns ikke det navnet er noe fint men som flere skriver så er smaken forskjellig!! bare tenker på barnet jeg... ufff jeg ville ikke het det for å si det slik!!!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #10 Skrevet 18. oktober 2008 jeg syns edgard og edlaug blir litt for like navn..og edlaug er kanskje litt tungt, vanskelig for snuppa å si selv også...
Lillegutt07ogKnøttet09 Skrevet 18. oktober 2008 #11 Skrevet 18. oktober 2008 Siden du spør så må jeg si det var et grusomt navn på ei lita jente..Men hvis dere liker det, så......
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #12 Skrevet 18. oktober 2008 Syntes det var veldig tungt og gammeldags. Tror ikke jeg hadde vært førnøyd å vokse opp med et sånt navn.Det var ikke et søtt navn ihvertfall.
MinnieMe Skrevet 18. oktober 2008 #13 Skrevet 18. oktober 2008 Uff, må si meg enig med de fleste andre her, synes heller ikke det navnet klinger spesielt fint. Har sittet her og sagt det høyt flere ganger men det lyder fortsatt veldig "klumsete" og tungt. Ed er jo et guttenavn (som jeg forsåvidt ikke synes er så pent heller, beklager alle ed'er:) og laug er passe fint i fks Olaug, men Edlaug ble bare rart... Håper uansett dere velger det navnet som dere synes er finest, og at både dere og jenta blir fornøyd med det Er jo greit å ha et navn som ikke alle har, men det er kanskje mest etter at man har blitt eldre at man selv synes det, ikke når man er barn/ungdom... Tenker litt på navn selv om dagen, selv om det er tidlig enda. Mitt "dilemma" er at jeg vil kalle opp mitt barn etter en person som stod meg veldig nært, men som nå desverre er gått bort. Og da blir jo alternativene straks færre. Lykke til til dere uansett (syns det var litt trist også at du fikk så mange negative tilbakemeldinger, men vi er da ærlige i allefall.)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #14 Skrevet 18. oktober 2008 Edlaug, stakkars, det var bare fælt. Akkurat som Aslaug og Olaug. Ekstremt ufeminine navn, sjeldent er bra, men det må jo være pent og! Smaken er som baken, den er ræva
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #15 Skrevet 18. oktober 2008 Uff Syns virkelig synd på jenta di om hun får det navnet. ikke meningen å være slem. Men det navnet var virkelig fælt. Kanskje det var populært da våre oldeforeldre levde. Men nå? Kunne hvertfall aldri falt meg inn.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #16 Skrevet 19. oktober 2008 hvor gammel er personen? 65? nei, uffameg, for en baby er vel det heller lite sjarmerende, helt grusomt faktisk. men hadde vel funka når hun ble oppi årene. da går jo det meste..
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #17 Skrevet 19. oktober 2008 Bare å beklage her også, men det var grusomt. Men jeg synes alle navn i den gaten er forferdelige - borghild Hilda Hildeborg Ingebjørg Olaug Eldbjørg Forferdelige navn som jeg håper går ut ...
MrsMilla Skrevet 19. oktober 2008 #18 Skrevet 19. oktober 2008 Fordelen med et navn som Edlaug er at hun slipper å hete det samme som fem andre i klassen. Det gjorde jeg, og det er ikke moro å være en av så mange, alle bruker bare etternavnet. Alle liker typiske Hedda, Thea og Linnea nå. Kjipt å være Hedda3 og Thea2. Edlaug vet alle hvem er. Aurora blir mer; "hvem Aurora da? Aurora S, Aurora B. eller hun med den lange hestehalen?" Synes navnet passet bra med gutten sitt, og er et stødig navn.Fint var det også. Kjør på. Hilsen ho med et altfor populært navn.
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #19 Skrevet 19. oktober 2008 Synes kanskje ikke navnet er spesielt fint når jeg leser det, men er enig med mammai18 at det er kjedelig å hete det samme som tre andre i klassen. Dessuten er det personen bak navnet som teller:)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #20 Skrevet 19. oktober 2008 Har aldri hørt det før,litt tungt kanskje,men når man blir kjent med personen som har navnet,pleier man jo ikke å tenke så mye på hva slags navn personen har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå