Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 jeg er gravid uke 20. magen min er veldig stor! Gikk på vekta i dag.fikk sjokk,har gått opp 10 kilo allerede Skjønner ikke hvorfor det går så fort. spiser helt normalt.svømmer og går tur hver dag.har kutta ut godterier.unner meg litt is på lørdag. Er kjemperedd for å gå opp over 20 kilo. da blir det så tungt å ta av etterpå.Forige gang jeg var gravid for 6 år siden gikk jeg opp 14 kg.men ikke så mye så tidlig i svangerskapet. Jeg er deprimert,orker ikke gå i selskap i kveld. får så mange komentarer.har blitt kalt tjukka.
Underveis --> Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Æsj... Det var da en unødvendog kommentar! Tror ikke folk helt skjønner at vi faktisk tar det til oss, selv om det ikke er "vår skyld". Tror vi er forskjellige når det gjelder å legge på seg, og jeg har inntrykk av at 2. gangs er litt kjappere med å legge på seg enn 1. gangs. Det er jo ikke så mye annet man kan gjøre enn å bytte ut godteriet med frukt og bevege seg. Og det gjør du jo! Kroppen blir jo eldre også, og da legger man jo fortere på seg. Kroppen er ikke som når man var 18 lenger ;-) Har ikke noen trøstende ord til deg, egentlig, men dersom du får flere kommentarer, så ville jeg vurdert å fortelle de hvor skapet står. Ikke mur deg inne selv om du ikke føler deg helt på topp!
mamman til knøttet *fødeklar* Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Hei! Det er skikkelig dårlig gjort å kalle deg tjukka! Du har gjort alt etter boka og det er forskjellig hvor mye en går opp og når! Da jeg hadde født forsvant 11 kg rett etter fødselen og jeg var ikke spesielt hoven i beina heller! Fortsett den gode jobben du gjør og ikke tenk så mye op vekten, minus godteri og ikke økt matinntak, turer og svømming, det er ikke mer du kan gjøre! Lykke til!
Bilba og gutta :) Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Enig i de over her, unødvendig å slenge ut sånne kommentarer. Og JA. vi tar det faktisk til oss.. vi ER jo tjukke, men det er jo fordi det er et barn inni der. Synes du høres kjempeflink ut.... mye flinkere enn meg i hvertfall. Har en venninne som hadde lagt på seg 12 kg i uke 22, men hun la ikke på seg mer enn 16 totalt. Så det er ikke sikkert det fortsetter i samme tempo. Lykke til videre - vær stolt av den voksende magen din og det som er inni der. Du er sikkert kjempefin
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Ikke fortvil du er ikke alene Med første la jeg på meg 28 kg mye takket være sv.diabetes. 12 av de ble igjen siden jeg er gravid med nr 2 og har passet litt på hva jeg putter i munn men har merket at bare siste to uker har jeg lagt på meg 3 kg uten at jeg spiste noe mer. Gruer meg til slutten og til sluttvekta men men skal ta de av bare barnet er friskt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå