Gå til innhold

barneselskap til 4-åring... ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

han blir ikke 4 før i februar, men nysgjerrig på åssen dere har gjort det med deres 4åringer. jeg tenkte å invitere noen få fra barnehagen som han leker best med egentlig... han ekke glad i masse folk, han trekker seg fort inn i seg selv da. men de 4-5 nærmeste vennene i barnehagen??

har dere hatt med foreldre også siden de er så små? eller åssen er det gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lillegutt her ble 4 å i april. inviterte to kompiser fra barnehagen samt venner med barn av meg hjemmefra. grunnet de fleste hadde et stykke å kjøre ble de fleste voksne værende i selskapet. de som bodde nærme kunne velge, men alle valgte å bli her. serverte pølser, kaker og gele, og hadde lagd liten godispose til alle barna. var storfornøyd tassen her i hvertfall

Skrevet

ja er kanskje best om foreldrene er her.. har ingen venner med unger, så lir kun fra barnehagen. og de ungene kjenner meg ikke såå godt, så tryggest å ha foreldrene der tenker jeg...blir nok koselig :) hihi

Skrevet

Datteren min fylte nettopp 4 år. Hun hadde litt lyst på barneselskap, men ikke verre enn at hun godtok forklaringen at hun skulle få barneselskap når hun fyller 5 år. Storesøster var 5 år da hun hadde sitt første barneselskap, og det gikk veldig greit. Da klarer de seg greit uten at foreldrene trenger å være med, de fleste klarer seg på do selv også... Jeg var veldig glad for at hun godtok dette, det er tøft nok å gå høygravid. Hadde hun derimot blitt veldig lei seg, og følt det urettferdig (storesøstra hadde bursdag 3 uker før, og hadde barneselskap med noen jenter fra skolen), hadde jeg bare invitert 4 jenter fra gata her, kort vei hjem hvis det skulle oppstå problemer....

Skrevet

4 åringer kommer uten foreldre.

Hadde snakket med bhg. om hvem barnet leker med, og evnt ta med noen de mener bør inn. De en inviterer, inviterer tilbake. Av og til har vi foreldre ikke oversikt.

I vår bhg inviterer vi ikke i bhg med lapp om ikke alle (enten alle på årskullet eller t.d alle gutta) er invitert, men det varierer.

Ellers holder det med 4-5. Vi har invitert 19, alle på avd. Gruer meg, men gutten vår vil så gjerne invitere alle sammen:)

Skrevet

Hei, har ei som blir 4 nå i november og hun skal ha sitt første barneselskap. Hun har selv hvert hos flere av venninnene i bhg, så er vel ikke noe snakk om å ikke be tilbake. Her ber vi jentene på hennes alder i basen (basen er like stor som 2 avdelinger ca)

De er på samme gruppe og er derfor dem hun leker med mest. De er 9 jenter og det synes jeg er akkurat passe. Ville ikke hatt så mange fler.

Vi setter av 2- 2,5t og de er her uten foreldre. Dermed slipper man å underholde foreldrene og, er nesten mer jobb det enn bare ungene. Lager noe enkel god mat, litt kake, legger opp til litt lek og musikk og kjøper inn til en overaskelsespose til alle, litt godteri og små ting, strikk og spenner og sånn som jenter liker. Enkelt og greit. :)

Skrevet

Hei, enig med deg NuttaMi....

Vi hadde første barneselskap da tuppa var 3 år, og da kom de barna vi hadde invitert fra barnehagen alene (foreldre fulgte dem så klart, og hentet dem), de vi hadde invitert som var venner av oss med barna ble sittende her.

Når tuppa nå fyller 4 år, kommer vi til å invitere alle jentene på hennes avdeling. Det blir to timer moro uten at foreldrene blir her (men er det noen som ønsker det, må de jo så klart bare bli igjen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...