metaMORfose Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Hvor gammel er du, og har du kåpe? På jobben i går snakket de om at det var ingen som bruker kåpe lenger, annet enn gamle damer. Jeg ble litt snurt, for jeg har 2 lange kåper og 2 som går nesten til kneet. Og jeg synes til og med det er stilig å ha støveletter og kåpe. Når vi skal i selskap på høst/vinter bruker jeg alltid kåpe, og mannen min har frakk. Vi er midt i 30-årene. Er vi så totalt umoderne? Til og med vesla har kåpe. En mørkeblå med matchende hatt/lue og votter. Helt nydelig.
ana baroma Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg er på evig jakt etter ei fin kåpe... Men det er da stadig in det, er det ikke? Jeg er liksom ikke så opptatt av moter, men av hva som kan passe. Og det minner meg om at jeg bør finne ei kåpe til vinteren, den blir nemlig full av festligheter som inkluderer sid kjole.
metaMORfose Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg trodde jo også at det var et "must-have"-plagg. Det er om ikke annet praktisk! Så spennende å skulle i masse festligheter, da! Jeg er ikke så veldig opptatt av å være moderne jeg heller, men jeg følger da litt med. Uansett kommer jeg ikke til å la være å bruke kåpe. Mine side kåper kjøpte jeg på salg begge to. Den ene for 3-4 år siden, og den andre er enda eldre. Har litt lyst på en rød en også. Har sort og mørk blå.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har ikke kåpe, eller jo det har jeg.. Men dem er hos mine foreldre. Men jeg kunne virkelig tenkt meg nye, lang og en som går til knærne. Så må nok ut å leite litt etterhvert. Syns det er kjempe fint med kåpe og ikke bare for gamle damer..
blond Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg er 34 og har ønsket meg kåpe i flere år. En dag dukker vel den rette opp, men ullkåpe i kvalitet er dyrt og det blir med ønsket inntil videre. Jeg synes det er elegant med kåpe og frakk!
metaMORfose Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2008 Helt enig, blond, elegant er ordet! Og når mannen min er i dress og frakk.. yummy.. deilig mann!!!!!!!!!!! )))))
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 18. oktober 2008 #7 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg er 27 og har ikke kåpe. Er ikke fordi jeg synes det er bare gamle damer som bruker kåpe, men fordi jeg ikke synes jeg passer til å gå med kåpe, men kommer jeg over en stilig som er "meg" så kommer jeg sikkert til å kjøpe den.
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. oktober 2008 #8 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg er 26 år og har ikke kåpe. Jeg har en, men den er ikke fin og jeg bruker den svært sjelden. Jeg går nesten aldri med jakke heller. Men har en slik som går nedfor rumpa, i ull, og den bruker jeg som regel når jeg faktisk bruker jakke.
Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #9 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg er 26 år og er på kåpeleit! Har ei, men den er altfor stor nå :-) Typen min har også frakk. Syns det er fint og ikke minst praktisk :-)
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 18. oktober 2008 #10 Skrevet 18. oktober 2008 jeg har kåpe, og syns det er fint...Men har ikke brukt den så ofte etter at jeg flyttet hit til bygda, for har sett at det er sjelden folk bruker det her til daglig bruk, men når de skal være fin... Da jeg bodde i Oslo brukte jeg det nesten hele tiden om vinteren....
Raych Skrevet 18. oktober 2008 #11 Skrevet 18. oktober 2008 Vil ikke kalle det kåpe, men frakke/kåpe til nesten ned på kneet i tweedstoff. Har tre slike pluss en i ull (koksgrå) og tre kortere jakker med spensel i ull (svart, lys og grå). Bruker mest ulljakkene kanskje. Liker ikke ankellange kåper, da ser jeg for meg gammel dame med stokk og hatt:) Koselig det altså.
Gjest trønder25århar1avhver06og08:) Skrevet 18. oktober 2008 #12 Skrevet 18. oktober 2008 25år å har d
Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #13 Skrevet 18. oktober 2008 Elsker kåper jeg. Har en jeg arvet etter mamma som er superfin men som dessverre begynner å bli litt slitt i foret. Har også en lang sort som jeg stort sett bruker når jeg pynter meg. Har ønsket meg ny kåpe til jul så må bare finne en jeg virkelig liker og sende brev til julenissen;) Synes det er masse lekre kåper for tiden. Mulig gamle damer ikke bruker de samme typer kåper som yngre, men er helt uenig i at kåper kun er for de som var til stede under krigen.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 19. oktober 2008 #15 Skrevet 19. oktober 2008 Ser damer i alle aldre går i kåper jeg, og syntes damer i alle aldre kler dette. Er stilig, praktisk, flott plagg. Og frakk til menn er også flott, selv om det ikke er alle som kanskje passer dette, men det er kanskje i sammenheng med resten av klærne de går med.. Gleder meg til jeg skal kjøpe ny kåpe, det er målet mitt til neste vinter, kommer meg nok ikke fort nok ned i vekt etter fødsel denne vinteren..
~~DoraDora~~ Skrevet 19. oktober 2008 #16 Skrevet 19. oktober 2008 Kåpe som går til knærne er inn Men jeg har dessverre ikke en sånn:/ Frakk til menn liker jeg absolutt ikke:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå