lanoforliten Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Bare steike de i smør i panna eller er det noen annen bedre metode?
ehtaner84 Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 vet ikke hva som er "riktig", men jeg pleier å steke på svak varme, heller litt sukker på for å bli kvitt bitterheten.
Gjest irismor Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Og får du ikke løken brun så ha i en dæsj med sukkerkulør.
Mrs. Bouquet Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har lært av mormora mi at man til slutt heller over litt vann som man koker bort i stekepanna. Etter at den er ferdigstekt og hatt på litt sukker. Da blir løken brunere, jevnere i fargen og mykere.
Mor&barn Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 og skulle ingen av disse tingene virke har de ferdig mykstekt løk i frysen i butikker. bare å tine i mikron ;D hehe
Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #7 Skrevet 18. oktober 2008 dette pleier jeg å gjøre,og løken blir lik på smak som den vi kjøper ferdig i butikken. brun løk i steikepanna,skru ned varmen litt,hell på ganske mye kikkoman soyasaus og la dette surre med lenge. løken blir nydelig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå