Gå til innhold

Nå skal jeg skryte litt!


Sessa ruger igjen...

Anbefalte innlegg

Linea har lært seg alle fargene nå. Hun tar så og si aldri feil. De fargene hun er aller best på er lilla, oransj og brun (av alle ting). Også har hun lært seg mange bokstaver. Nå kan hun E, K, A, I, T, L, M, N, O, S, J, C. E er den kuleste bokstaven. Det var også den første hun lærte seg. "Det er boktave Eiikken" (navnet hennes på min bror). Stas å se hvor mye de suger til seg av lærdom nå! Ellers så teller hun til 12, kan alle tre navnene til alle oss 4 i heimen (alle har dobbelnavn + etternavn) og fornavn på alle 4 besteforeldre. Hun forteller at hun er en liten jente og Linus er en liten gutt. Hun kan navnet på alle som jobber i bhg (5 stk) og alle barna (14) på rams og sangene fra bhg kan hun også på rams. Også tegner hun hodefotinger og kan perle med små hama perler på tråd!!!! Flinke jenta mi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow! Flinke Linea!

 

Tror kanskje vi må lage en superklasse til våre søte små! For vi er ganske sikker på at Magnus er et lite geni! Han teller til 20, kan alle sangene i singsang boksen. Klarer å si om alle er gutt/jente/dame/mann (bortsett fra hun ene i oppgangen, hun er troll, og en dame som virkelig så ut som en mann altså! Ærlig feil! hehe)

Kan alle fargene, til og med forskjell på lilla og rosa som O aldri har lært seg! hehe

Sier alle dagene, og sier hvilken farge de har (etter noen dagsplakter i barnehagen som har forskjellig farge)

 

Men bokstaver har han ikke begynt på enda altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnea og Magnus er veldig flinke!!! :-))) Theodor kan telle til 3 han! Og farger kan han bare noen få av. Storesøster kunne mye, mye mer enn han av sånne ting da hun var like gammel. Hun var tidlig med bokstaver, lesing, tegning og å synge reint. - Vi hadde liksom så god tid til å stimulere henne på sånt, og så var hun en rolig unge som likte å sitte på fanget og se i bøker. Theodor er mye mer aktiv, og har en helt annen motorikk enn hun hadde på samme alder, så mine 2 er iallefall veldig forskjellige!

Mammaen min liker å fortelle at jeg kunne ei hel bok utenat da jeg var 2 år, så folk trodde jeg kunne lese :-) hihi. Så forteller hun også at jeg sto på en stol og sang en engelsk sang i 2-års dagen min. Artig å tenke på :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...