Gjest bissen Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg er hjemme med jentene på to ( om 10 dager:) Minstejenta skal operere føttene og operere inn peg ( knapp i magen), så jeg må være lenger hjemme med henne.. Vi prøver å selge nå, så etter vi har fått flyttet vil jeg få størstejenta i barnepark..håper på å beholde kontantstøtta sånn..så sånn er det her!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har vært hjemme siden juni med junior på godt og vel 2 år. Har termin igjen om 45 dager, og blir hjemme med henne til august-da jeg begynner på skole. Junior begynner i b.hage 3 dager i uka fra januar.
sajam Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg er hjemme med med med den yngste på 2år ) Har valgt det fordi jeg syns det skjer så mye de tre første årene og fordi jeg syns hun er for liten til barnehagen enda. Har søkt henne inn fra høsten-09 på halv plass. Hadde de to eldste hjemme helt til februar i år, da begynte de i halv plass og var 4,5år og 3,5år )) En annene ting er at det passer overens med jobben min, da jeg stort sett jobber kvelder og helger og da er pappan hjemme.
Gjest bissen Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Tja, føler meg ikke så heldig som er hjemme pga operasjoner og sykdommer;) Vi har jo ikke råd til det..men har søkt om litt støtte nå, så håper det går gjennom:) Men sånn ellers, hvis alt var som det skulle og økonomien tillot det, så er d jo fantastisk å ha de første 2-3 årene hjemme syns jeg.
mamma til tre søte små:o) Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har vært hjemme med ungene fordi jeg syns det har vært best for mine barn og fordi jeg aldri vil angre på at jeg ikke fikk nok tid sammen med barna da de var små Nå er minste 2 år og har begynt 50% i barnehage og jeg skal jobbe 50 %Har vært hjemme snart 7 år:)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #7 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg er hjemme med barna, og det blir snart tre, på 0, 2 og 4 år. Jeg er hjemme med dem fordi jeg og min mann er enige om at det er det beste for barna, for ekteskapet og for mor. Jeg begynner i deltidsarbeid på dagtid når minste er tørr og kan snakke for seg. Nå bruker jeg fritid på faglig oppdatering og mindre jobboppdrag (men tar det rolig i perioder med nattamming eller graviditet). Jeg gir alt, hver dag. Og nyter livet i fulle drag.
alvefrøken Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 ER hjemme med min datter på 2.5 år og skal fortsette med det enda en stund. Vi får et til barn snart, og skal være hjemme så lenge vi klarer det økonomisk. Vi går i åpen barnehage to ganger i uken. Jeg synes det er så mye som skjer de første årene, og vil gjerne oppdra barna mine selv. Og være den som kjenner de best. I en "vanlig" barnehagefamile, hvor mor og far jobber fullt, er det jo barnehagepersonalet som kjenner barna best!!! Tror det er sundt for barna å slippe stress de første årene av sitt liv.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Hei damer! Vil bare si at jeg støtter dere fullt og helt i valgene deres! Er selv pedleder og har et barn på 3 år som begynte i bhg da h'n var 15 mnd. Selv om jeg jobber på småbarnsavd er jeg slettes ikke sikker på at dette er det beste for de aller minste. Jeg viser til internasjonale undersøkelser som viser at barna har høyt innhold av kortisol (stresshormon) i kroppen etter barnehagestart. Hvis vi får flere barn vil jeg gjøre alt i min makt for å kunne være hjemme de første 2 årene (minst!). Husker barnehagestarten til barnet mitt som forferdelig traumatisk for den lille, og tror ikke jeg vil klare å gjøre det igjen. Så stå på dere hjemmeværende mødre=)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er hjemme med 2 unger hvor av den største er bikket 2 år. Skal søke om halv bhg plass til høsten 09. For å gi h*n mere utfordringer;) (vi går i åpen bhg da) ... jeg skal være hjemme ihverfall 2 år til. studerer hjemme. Barna mine skal minst være 2 år før jeg sender dem i bhg. Jeg vil oppleve alt som har med dem å gjøre(fra baby-til til gåt-til de snakker-) selv. Ikke høre om det. Synd ikke alle har muligheten. Meeen jeg gleder meg også liiitt til å kommer meg inn i arbeidslivet igjen. Blir litt lite voksen kontakt;)
Huldretuss Skrevet 23. oktober 2008 #11 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er hjemme med barna til de er tre år. Rett og slett fordi jeg mener barnehage for små barn er oppskrytt, tror barn har det best hjemme de første årene.
Kose-KU Skrevet 23. oktober 2008 #12 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er hjemme med snuppa på snart 2 år. Har valgt det fordi jeg syns hun; - Bør få et bedre språk først, -slik at hun kan fortelle meg om hvordan hun har det i barnehagen. - Jeg ønsker å tilbringe mest mulig tid med henne, -og hun liker å være sammen med meg også - Synes det kan være mye støy i enkelte barnehager, -vil skjerme henne for det når hun er så liten. - Vil ikke utsette henne for stress, vekke henne om morgenen, og ha dårlig tid. - Ellers passer det med jobben min, fordi jeg jobber kvelder og helger, og da er pappaen hjemme. Jeg har også pedagogisk utdanning. Synes det er påfallende at flere her inne på DIB med pedagogiske utdanninger, og pedagoger jeg ellers kjenner, er hjemme lenger enn det første året. Jeg har søkt henne inn fra høsten-09 på halv plass.
alvefrøken Skrevet 24. oktober 2008 #13 Skrevet 24. oktober 2008 ...SÅ fint at det er flere som tenker som meg!!! Dette var jo hyggelig lesing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå