Gå til innhold

Alkoholiker eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er veldig glad i øl

Kunne drukket 5-6 halvlitere hver dag hvis ingen sa i mot, det har han også gjort

Gjemmer unna ekstra øl slik at når det er tomt sniker han inn et par øl til

Drikker 1 gang i uken nå pga av at hvis han ikke skjerper seg må han flytte

Jeg har sagt det er helt slutt med drikking hvis han skal bo her men må en dag i uken, heller da inn 8 halvlitere på 3 timer

Det er ikke for kos , feks en øl til maten men det er om og gjøre og helle innpå mest mulig

Ofte små juging

Er beruset foran barn på 7 og 9 år

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det på samme måten med sambo. Vil kalle de alkoholikere ja.. beruset foran barna hadde jeg ALDRI godtatt!

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg vil si han er alkoholiker, men han har helt klart et alkoholproblem. Han bør nok søke noen form for hjelp for å ikke utvikkle alkoholisme. Men det er ho umulig egentlig å si utra det du skriver.

Skrevet

Han er alkoholiker. Gjemmer og lyver er man det. Har hørt en definisjon på en alkoholiker, men jeg husker den ikke. Men disse kriteriene var i allefall med.

Synes heller ikke man drikker når man har med barn å gjøre. Er selv samboer med en alkoholiker, og vi har en klar regel på at så lenge barna er våken er det ikke greit å drikke uansett, eller om han er alene hjemme med barna etter de har lagt seg.

Skrevet

Det varer vel ikk lenge tenker jeg uansett som han klarer og holde seg til en dag i uken, holdt seg et par uker nå.

Da bare venter jeg på at han skal få i seg øllet og legge seg for jeg tåler han ikke. sitter foran pc og heller desperat i seg, sjangler inn på dø, snøvler og sier natta til de to eldste

Skrevet

Han har iallefall alkoholproblemer, om han kanskje ikke er fullt utviklet alkoholiker - ennå.

Har også en mann som er veldig glad i å drikke. Ikke det at han blir voldelig, men han blir en arrogant og klønete drittsekk. Han har vært sykemeldt mange måneder til sammen fordi han har fått skader etter å ha ramlet i trappa eller på sykkelen, det har vært jævla pinlig.

Han innså alvoret for en tid tilbake og har roet seg mange hakk :) gått over til alkoholfri øl - som faktisk smaker RIMELIG likt ekte vare! Ikke som for ti-femten år siden når det smakte surt vann og drikker bare ekte øl innimellom, et par ganger i året. Et par ganger i året kan jeg godt takle at han er full, men når det var et par ganger i uka og kanskje enda oftere var det et helvete. Det var så mye å passe på (låne vekk ungene til besteforeldre for å skåne dem for så å gå rundt og leie på en lallende tulling som snubler i sine egne føtter, slokner på stuegolvet og spyr ut sofaen, pisser på fellesparkeringen og GRRRRRRRRRRRR! Jeg ble en veldig sinna dame der en stund), men det går greit nå:)

Sett opp klare og t-y-d-e-l-i-g-e grenser for hva som er greit og ikke. Han har ingen rett til å plage barna med fyll, og der er det du som må bremse. Han gjør det ikke av seg selv. Å forvente at han skal ta ting innover seg og gå på aa-møter er nok i drøyeste laget, ett steg om gangen, en dag om gangen, en helg om gangen.... det KAN ordne seg. Bare ikke tro at det skjer av seg selv, eller ved kjefting. Klare grenser, klare konsekvenser, overkommelige mål. Go-go!

Skrevet

Alkoholiker eller ikke?

Han er alkoholiker, han misbruker alkohol ergo alkoholiker. Så dette er uakseptabelt, dere som bor med en slik mann. Ta med barne og dra, tro meg . barn får med seg dette, enn så bra dere tror dere skjuler det. Snakker av erfaring.

Skrevet

Så lenge han absolutt må drikke, er han alkoholikker. Jeg kan garantere at han lyver ti ganger mer enn de gangene du oppdager det. Ville ikke stolt på at han ikke drikker enkelte dager selv om han sier det. Han må få hjelp eller så må du nok ut av dette, dessverre. Ikke bra for barna i det hele tatt. Og det blir bare verre hvis det ikke håndteres.

Skrevet

Det handler mye om hvordan han er når han har drukket 5-6 øl.

Forandrer han personlighet? Jeg har en far som drakk hver dag, men han forandret ikke personlighet og var bare snill og grei. Men det er på grensen og hvis du har problemer med å takle det så er det et problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...