liberobleier Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Av ren nyskjerrighet så lurer jeg på hva dere mener med at dere sliter???? Er det såre knopper, lite melk osv? Selv har jeg en 8 uker gammel sønn som jeg fullammer. "problemet" mitt er at jeg bruker brystskjold fordi jeg ble så sår på sykehuset etterfulgt av brystbetennelse. Har prøvd å venne han av med det, men han nekter å ta pupp uten skjold. Har til og med prøvd å klippe av litt og litt av tuppen men han er smartere enn som så. Andre som har noen tips?
erteposen + 4 Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg brukte brystskjold i nesten 3 mnd. Første mnd. gav vi han fra kopp, men han fikk ikke til å amme uten skjold. Klippe litt av fungerte ikke, men helt av fungerte bedre. Plutselig rundt 3 mnd tok han puppen, men ikke når han var veldig sulten. Kanskje prøve litt kosepupping og se hva som skjer? Lykke til:)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Hun ville ikke ta brystet. Lå med tungen godt oppe i ganen fra dag 1, og fikk ikke i seg noe mat på sykehuset før jeg pumpet og gav med kopp/skje. Prøvde å "brekke ned" tunga, stappe brystet inn, sprute inn i munnen med en liten slange mens hun lå til, skjolt.. ingenting funket. Hun tok brystet med skjold, men klarte ikke å sette igang utdrivningen skikkelig eller tømme brystet. Jeg fikk betennelser, sopp og såre brystvorter (fra pumping) Det hele førte til stress og misfornøyd mor & unge, og jeg fikk aldri opp produksjonen noe særlig. Etter 2mnd med Amme - skjold- pumpe - flaske rutinen så fikk jeg endelig lov til å gi tillegg. Turte ikke å gjøre annet enn hva lege og HS sa, og er nå ganske bitter fordi jeg rett og slett ble presset til å amme på meg en fødselsdepresjon Nei jeg vet igrunn ikke om noen tips:/
liberobleier Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2008 Tusen takk for svar iallefall. Er det noen flere med erfaring så kom gjerne med de
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg ammet også med skjold den første tiden, for jenta mi fikk ikke skikkelig tak i brystet siden jeg hadde så masse melk og puppen var helt sprengt og steinhardt.. Men plutselig en dag så gikk det. La henne alltid til uten skjold først, lot henne prøve, også en dag så satt hun der. Det å amme er jo noe både vi som mødre skal lære, men også de søte små skal jo lære det.. Og det å lære tar av og til tid.
Synnøve_Solbakken Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå