En liten en til? Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Synes jeg hører om så mange som må bli satt igang fordi de går såpass mange dager over termin..... Noen som vet hvor vanlig dette er? Mener jeg har lest at ungen stort sett kommer når den er klar, men det er vel ikke alltid slik....?
Gjest Mammamoms Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 På foreldre forberedende kurs denne uka nevnte jordmor dette: 45% føder i de to ukene før termin 45% føder i de to ukene etter termin Så er det noen prosent som føder på termin og noen få prosent blir satt i gang Det var sånn hun fordelte prosentene. Da var det jo av de som ikke føder før 2 uker før termin. Som du ser sa ikke hun noen nøyaktig prosent på hvor mange so blir satt igang, men en liten pekepnn. De fleste fødsler starter av seg selv!
barbabelle Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Jordmora/akupunktøren min sa at 3-4 prosent blir satt i gang på grunn av overtid (dvs. 14 dager over termin). Så de aller fleste kommer ut når de er klare =) og på egenhånd. Heldigvis!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå