Gå til innhold

Ang 5. barnesykdom og gravid!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære lille sønn på litt over 1 1/2 går i barnehage og for ca 5 uker siden hadde han mest sannsynlig 5 barnesykdom noe som gikk som ild i gress i bhg hans...

Jeg leste om dette på nettet og ringte legen min og ba om å få ta en blodprøve for å teste for sikkerhets skyld om jeg hadde hatt d eller ikke da min mamma ikke var heeelt sikker, men trodde d...

Legen min fortalte at etter som jeg var i uke 25/26 så var faren over for at d kunne påvirke forsteret i magen min...

Men idag snakket jeg med en venninne som jobber i en annen bhg, og hun også hadde snakket med legen sin som hadde sagt d samme som min... MEN hun hadde kontaktet jordmoren sin etterpå å snakket med henne om dette... og hun hadde sagt at d var farlig også nå, selv om hun var over disse 20 ukene, og hun hadde også ringt jordmorforbundet eller noe slikt å spurt, og de hadde sagt d samme som jordmoren, og at hun burde ta blodprøve for å sjekke om hun hadde hadd d tidligere...

Noen som VET dette???

Skal til jordmor på mandag så skal snakke med henne da.. men likevel... er jo i uke 31 nå, men ble stresset når jeg snakket med venninnen min om dette idag... tenkt om jeg IKKE har hatt d selv da og kanskje mitt lille nurk i magen min ikke har d helt bra nå??????

Og hvorfor kan ikke leger og jordmødre KUNNE D SAMME!!!!???

Blir jo frustrert når noen sier en ting og andre sier annet!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok du kan ta det helt med ro. Først og fremst må du bli smittet av sykdommen selv.

Skrevet

Jordmødre og leger er bare mennesker de også, så det er litt tilfeldig hva de har erfaring med, men er enig i at det er frustrerende med så mange forskjellige tilbakemeldinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...