Gå til innhold

Jeg har født(og det gikk fort)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min fødselhistorieVåknet natt til torsdag 9 oktober med litt menssmerter.Gikk på do og det kom litt blod og brunt utflod.Prøvde å sove men fikk det ikke til.Gikk litt oppe og lå litt i senga men så begynte smertene i korsryggen.Hadde time til fastlegen kl 10.30.Fikk mannen min til å kjøre meg dit.Skulle egentlig kjøre selv men kjente da at jeg måtte konsentrere meg for å komme igjennom riene.Kom inn til legen kl 11.Han sjekket åpning og den var 4 cm.Vi dro hjem og ordet barnevakt og kom på sykehuset kl 13.Da var riene vonde men korte.De varte ca 20-30 sekunder.Ble undersøkt og fortsatt bare 4 cm åpning.Kansje dere skal gå en tur på kantina eller noe sa jordmoren.Men vi fant ut at det skulle vi ikke.Fikk ei fødestue og jordmoren sa hun skulle sjekke åpningen om ei stund og vist det ikke hadde skjedd noe så kunne vi kansje dra hjem.Da var kl 13.30.Riene ble ikke noe lengere men fortsatt veldig vonde.Kl 13.45 sa mannen min at han skulle stikke ut å kjøpe noe å spise.Etter ca 10 min kom jordmoren inn og sa hun skulle sette ett bånd på magen som målte hjerte til baby og rier.Jeg la meg oppå senga og hun satt båndet på.Jeg klarte ikke å ligge på ryggen så jeg lå på siden.Plutselig fikk jeg 2 skikkelig jævlig vonde rier.Jeg gråt og sa at dette klarer jeg ikke.Jeg så for meg timer med disse smertene.Plutselig fikk jeg trangt til å presse og noe fosset ut.Det var fostervannet.Da kom det ei pressri og jeg kjente hodet til babyen i åpningen.Jordmoren fikk det travelt.Hadde ikke utsyret klart eller noe.Åpnet døren og ropte noe.En barnepleier kom inn.Da fikk jeg plutselig panikk.Hvor var mannem min.Da kom det ei pressri til.Etter den rien tok jeg tlf og skulle ringe mannen min men kjente at det hadde jeg ikke tid til.Da måtte jeg presse igjen og akkurat da kom han inn døra.Du må skynde deg sa jordmoren for nå kommer babyen sa jordmoren.Han stilte seg ved hodet mitt og ved neste ri var gutten vår ute :-).Da var kl 14.14.Han veide 3940 og var 54 cm.Hadde vi hørt på jordmoren og gått en tur hadde vel han blitt født i en heis eller noe.Tenk at han var født etter 1 time og 15 minutter etter vi kom på sykehuset.Jeg var heldig.Hadde bare noen skikkelig vonde rier og ett par pressrier.Nå er han 1 uke og veldig rolig og snill gutt.Sliter litt med ammingen men håper det ordne seg.Lykke til alle dere alle som venter på fødsel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oooi!!!! Blir nesten missunnelig på deg, for en herlig fødsel! Var det din første? Gratulerer så mye! Kos dere med gutten :)

Skrevet

oooii!!! ja d va fort å fint håper min o blir noe sont, har jo ikje født normalt før å ikje kjent riene koss dei e, får eg fekk morkakeløsning i uke 30 me hu første. så detta e noe heilt nytt får meg så å seg hihi

men lykke t videre å gratulera så masse me gutten.

Skrevet

Takk for det :-)

Det var min 2 fødsel.Med den første tok det 6 timer fra 4 cm til det var over.Var mye mere greiere denne gangen ja.Tenker litt på hvordan det hadde gått vist vi hadde ventet med å dra til sykehuset.Riene skal jo vare over 1 minutt men jeg hadde en mage følelese som jeg er glad jeg fulgte

Skrevet

Bra du stolte på magefølelsen!

Syns det er litt tull og gå ut og si at riene skal vare så og så lenge og komme så og så tett for å få komme til føden på sjekk..

Jeg har født 2 ganger selv,og i begge mine fødsler står det i fødejournalen at det lengste riene mine har vart er 45 sek..

Så da ville det vært katastrofe om jeg holdt mg hjemme til riene varte lengre...

(Med min siste tok det kun 1 time fra 4 cm til han var ute,ikke tette og lange rier engang.... Ulikt fra kvinne til kvinne)

Grattis med babyen- Kos dere masse!!

Skrevet

Gratulerer med gutten deres! Bra mannen din rakk det:)

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten:-)

Skrevet

Det var på hengende håret at han rakk det.Var jo ikke lenge borte.Han traff en kamerat i kantinen men så fikk en følelse av at han måtte skynde seg.Drakk ikke opp kaffe engang.Det var sikkert farsfølelsen det :-)

Skrevet

Gratulerer så mye med prinsen :o) Fin dag han er født på, jenten min ble født 9 okt for 4 år siden :o) Ønsker dere alle 4 masse lykke til videre!

Skrevet

Skrevet

OOhhh gratulere masse med prinsen!!! :) Heldiggrisen som er ferdi med d og som hadde en så kjapp og flott fødsel!! :))))

Er veldig spent på min denne gangen... min første var underkant av 7 timer fra riene startet til han var ute, med kun 15 min pressing :) Så jeg hadde en super fødsel selv! Men som sagt... er VELDIG VELDIG spent på denne gangen da... håper den går like raskt og flott som sist!! hehe.. men en vet jo aldri......!

har 10 uker igjen så synes tiden går såååå tregt!!!

Masse lykke til og kos dere masse!!! :))))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...