overkill Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Har ein gut på 2,5 år. Har veldig lyst å lage kalendar til han. Problemet er at han er den typen som kjem til å få hysteriske raserianfall når han berre får opne ei gåve i slengen. For han å sjå på alle gåvene som heng i stova, vil sikkert vere rein tortur. Nokon med gode råd? Skal eg berre droppe kalendar og heller ta det neste år?
mai mammaen til to Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 er ikke lett det der. men viktig å tenke på at der jo mye læring i det da.. at han skal få en hver dag... kan jo ev prøve en annen kalender. en sjokoladekalender eller sånn som hører til barnetv... vi skal ha pakkekalender og sånn barnetv kalender tror jeg til vår på 2.5 år
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Høres ut som dere bør droppe det i år, ja.
2 blå :-) Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Min er også sånn... Så jeg henger bare opp en og en pakke... Det funka fint i fjor. Hadde jeg hatt alle oppe hadde han rasert kalenderen bare jeg snudde ryggen til.
overkill Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2008 Forsåvidt ein god ide, men syns det er så koseleg å sjå på alle gåvene som heng på kalndaren som bestemor mi har laga. Det er liksom litt av poenget.
3b@rnsmor-30* Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 det er mange som løser det problemet med å henge på en ny pakke for hver dag... så dvs at det alltid bare henger en pakke på den... kanskje det kan være noe???
It's all about me Skrevet 17. oktober 2008 #8 Skrevet 17. oktober 2008 Holder på å lage pakkekalender til guttungen på samme alder. Den skal henge slik at han ikke kommer til den og kan prøve å snike seg til flere enn en om dagen. Kommer nok til å bli en del mas, men jeg ser læringen i det også. At han ikke kan få alt han vil ha når han vil ha. Alt til sin tid, og at masing ikke hjelper, kun tålmodighet. Kanskje mye for en på 2 år og 7 mnd, men min er iallfall langt ifra dum, he he. For det er uansett ikke snakk om å henge opp en og en gave, da ser han jo ikke at det minker og det blir vasnkligere når den siste er tatt. Samtidig er ikke kallender bare det å få en ting hvar dag, men det er mye pynt og julestemning i å se den henge der.
*gruffalo* Skrevet 17. oktober 2008 #9 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg tror han forstår det jeg. Har aldri hatt dette problemet selv, og mine har hatt det fra de var rundt året begge to. Selvfølgelig vil de ha alle helst med en gang...men slik er det ikke, og dette skjønner de etterhvert. Han er nok stor nok til å forstå det...tror jeg i alle fall! Prøv, er det helt krise må du bare ta pakkene ned og gi en og en...
overkill Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. oktober 2008 Ok. Då får eg gå for den løysinga med ei og ei gåve. Nokon som har gode forslag til høveleg gåver?
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #11 Skrevet 17. oktober 2008 snuppa mi har fått gavekalender siden hun var ett år, jeg henger bare opp en pakke om gange. så da gleder hun seg hver dag for å se om det dukker opp en ny dagen etter. synes det funker fint når de er så små jeg da
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #12 Skrevet 17. oktober 2008 frokostquiz.. hvor henger du kalenderen så den ikke blir nådd?? her måtte den ha hengt i taket!! snuppa har vett nok til å flytte en stol og klatre på alt som kan klatres på for å nå målet sitt hehe.. så for meg blir det som alltid en ny pakke hver dag. har tenkt å "robbe" sånn små maskiner for baller med leker inni, snuppa er helt opphengt i småfigurer så det blir nok mange av de i kalenderen. pleier også ha perlearmbånd, hårstrikker, sokkepar, fargestifter, klistremerker og andre små duppedipper som hun kan fikle med. på julaften har jeg alltid en større ting, en dvd eller bok, som hun da ser/leser utover dagen mens hun venter på å få åpnet pakkegalskapen som vetner på kvelden
overkill Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #13 Skrevet 17. oktober 2008 Gutten min er egentlig berre opptatt av store anleggsmaskiner, så ikkje heilt enkelt:) Mykje lettare med jenter...
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 17. oktober 2008 #14 Skrevet 17. oktober 2008 heng den utenfor rekkevidde! hehe, tilnærmet tortur, men han lærer nok av det..
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #15 Skrevet 17. oktober 2008 hehehe.. nei da er det ikke lett men hva med duplo, en større sak i flere pakker. små biler er jo også greit. hmm nei skal ikke være lett, men du finner sikkert på noe lurt husker brødrene mine fikk mye som var oppdelt av sånne lego, duplo og playmo pakker. playmo finnes kanskje ikke lenger heller hehe...
It's all about me Skrevet 17. oktober 2008 #16 Skrevet 17. oktober 2008 WhiteLily: Nei hvor jeg skal henge den har jeg ikke tenkt på ennå, he he. På utsiden av stuevinduet kanskje, ha ha ha. Men må den henge i taket så havner den i taket. Eller kanskje lime opp en og en gave så slipper jeg å skaffe selve kallenderen å hengde dem fast i. Nei dette ble tull, skal si ifra hvis jeg kommer pånoe smart, har heldigvis noen uker igjen.
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #17 Skrevet 17. oktober 2008 hehehe.. ja jeg lurer veldig på hva utenfor rekkevidde er skjønner du for her er alt innenfor rekkevidde for min snart 3 åring så lenge det ikke er i taket
prekæs Skrevet 17. oktober 2008 #18 Skrevet 17. oktober 2008 Heng opp alle pakkene. Etter ett par, tre dager forstår han forhåpentligvis konseptet adventskalender:)
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 17. oktober 2008 #19 Skrevet 17. oktober 2008 me var tenkt å lage gavekalender til Lukas iår, men fann ut at me utsetter det til neste år. Han får heller ein heilt vanlig kalender trur eg. Så slipper vi bråk hver dag. Er full i trass for tiden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå