2 blå :-) Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Det hang lapp i bhg i dag at det var tilfeller av skabb i bhg. Noen som har erfaring`? Hvordan det smitter eller liknende? Hva bør jeg være obs på?
3b@rnsmor-30* Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 det meste står her tror jeg.. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=320354
2 blå :-) Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2008 Takk Får lese litt der jeg da
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Hadde et tilfelle av skabb i familien ( ikke hustanden) nå i vår. Siden det var svært usikkert om vi kunne være smittet så tok vi ingen sjanser og satte i værk tiltak med behandling, vaskin av tøy ( pakket bort kosedyr osv noen dager). Står mye på nett om hva man skal og bør gjøre hvis man enten har, eller frykter man kan ha skabb. Er sannsynligheten stor så bør man ta behandling på alle i hustanden selv uten at symptomene har oppstått. Husk at når først symptomene er der så kan det selv lenge etter at skabben er død være plager med kløe og utslett. Noen får kroniske problemer, kjenner ei som ikke tåler å barbere leggene sine pga at hun hadde fått skabb for noen år sia. Kløen skyldes en allergisk reaksjon, ikke at man kjenner skabben, den er så liten at den i seg selv ikke kjennes og kløen kan oppstå over alt på kroppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå