Gå til innhold

Venninne som er litt for pågående..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne jeg har kjent i en del år. Hun er hyggelig og morsom å være sammen med, bare så det er sagt. Men jeg føler at hun vil treffest "hele tiden", merker at jeg trekker meg litt unna fordi det kan bli litt ofte..

Hun kan spørre om vi skal finne på noe opptil 3 ganger på en uke , kjenner jeg blir litt matt da jeg ikke føler behov for å møte venninner hele tiden, har jo mann, barn, øvrig familie, andre venner osv som jeg også treffer endel.. Er også ganske sliten imellom, har ikke sovet en hel natt på et halvt år da vi har baby i huset..har også eldre barn.

Jeg har rett og slett ikke behov for å være med venninner hele tiden lengre..

Hender jeg lar være å svare på sms om å finne på noe, for hvis jeg sier nei bare fortsetter hun med å spørre om det passer senere den dagen, i morgen osv...Hun har få venninner, jeg har flere venninner som jeg treffer regelmessig.

Blir litt matt jeg.. Føler meg jo som en dårlig venninne når jeg skriver dette her da, men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du lest innlegget mitt her "er dette en dårlig venninne?"

Håper min venninne ikke opplever meg slik som du opplever din. Jeg prøver ikke å finne på noe 3 ganger i uka da, for det har ikke jeg heller tid til. Men vet jo ikke hva hun tenker..

Kanskje venninnen er redd for å miste deg slik som jeg er for å miste min venninne. Og jo mer hun merker at du trekker deg unna, jo mer innpåsliten blir hun. Kanskje du kan forsøke å ha en fast avtale med henne, kanskje en gang i uka, så vet hun hvor hun har deg.

Egentlig synes jeg du skal være ærlig å si at du ikke har overskudd til å finne på ting så ofte. Og heller gi henne noe konkret om hvor mye kontakt du ønsker.

På sms kan du svare, nei passer dårlig denne uken. Kan gi beskjed senere om når det passer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...