Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Har to barn med min eks. Vurderer å søke om mer i bidrag. Hvordan blir det når han har fått to nye barn? Har jo litt å si om bidragsevnen hans. Tar nav hensyn til hvor mangen barn man har totalt? Bare lurer..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Jepp, det blir tatt hensyn til hans totale bidragsevne:)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Er det da i det hele tatt vits i å søke? Kan jeg risikere at han slipper å betale? Han har til sammen 4 barn. Har guttene våre en helg i mnd. Betaler i dag 2600,-
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Han slipper nok ik å betale... Hvor mye bidrag blir kommer jo an på alder til barna og din og hans inntekt, om du har ekstra barnetrygd, kostnader til tilsyn.. Sjekk kalkulator på nav.no
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Det kan nok hende han slipper å betale jo.. Far her fikk 0,- i bidragsevne etter at han fikk to nye barn. Råder deg til å sjekke nøye på nav sine sider før du søker.. Sjekk inntekten til far på skattelistene.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 dersom dere begge har den samme inntekten som da bidraget ble fastsatt, så er det garantert at bidraget går ned eller blir satt til kr 0,- Greit å ha i bakhodet.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #7 Skrevet 18. oktober 2008 Risikere at han slipper å betale? hva er det for noe? Dersom NAV regner ut at han ikke skal betale så skal han jo ikke det!!! Da har han ikke økonomi til å gi deg bidrag, da. Herregud, virker som alle her er ute etter å blodsuge eksmannen sin!!!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #8 Skrevet 18. oktober 2008 Skal mye til, og innekten skal være veldig lav for at han slipper å betale.. Bidragsevne blir satt HØYT i forhold til inntekt.. Har en sambo som betaler, vi har fellesbarn. Utrolig hvor lite de mener han trenger til livsopphold og egne barn.....
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #9 Skrevet 18. oktober 2008 Skulle si barn han bor sammen med.. (Fellesbarn)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #10 Skrevet 18. oktober 2008 HI her. Er IKKE ute etter å tyne min eks. for mest mulig penger slik at det er sagt. Han gikk fra en inntekt på ca. 600 000 til 150 000 i fjor....samtidig så innrømte han at han jobber svart. Alt for å slippe å betale å betale bidrag. Det slapp han nesten også, men nav mente han burde ha en høyere inntekt. Men, det er ikke lett å bevise svart arbeid...
to+to Skrevet 19. oktober 2008 #11 Skrevet 19. oktober 2008 Det er IKKE å blodsuge eksmannen å be om bidrag. Hva når man bor sammen? Bidrar ikke begge til fellesskapet og økonomien uansett inntekt? Det er jo det bidraget går til, forsørgelse av barna. Selv får jeg ikke bidrag. Og heller ikke forskuddsbidrag da jeg tjener litt over grensa. Ergo jeg forsørger mine barn selv. Min nye mann betaler bidrag, noe annet hadde jeg ikke kunnet akseptere. Han har satt to barn til verden og får stå for forsørgelsen av dem sammen med sin eks.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #12 Skrevet 19. oktober 2008 Hei, Jeg lurer på følgende: følgende gjaldt tidligere: far tjente mer enn mor (ca 50000 mer), far hadde 1 barn, samvært 40 prosent, barn er 17 og 15. I dag: mor tjener rundt 100.000 mer enn far (fra skatteliste) og far har når fått et nytt barn og har da hele 2 nye barn.burde bidraget bli endret?
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #13 Skrevet 21. oktober 2008 Mest sannsynlig, men kommer an på hvor mye han betaler..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå