Gå til innhold

Søke om bidrag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn med min eks. Vurderer å søke om mer i bidrag. Hvordan blir det når han har fått to nye barn? Har jo litt å si om bidragsevnen hans. Tar nav hensyn til hvor mangen barn man har totalt?

Bare lurer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, det blir tatt hensyn til hans totale bidragsevne:)

Skrevet

Er det da i det hele tatt vits i å søke? Kan jeg risikere at han slipper å betale? Han har til sammen 4 barn. Har guttene våre en helg i mnd. Betaler i dag 2600,-

Skrevet

Han slipper nok ik å betale... Hvor mye bidrag blir kommer jo an på alder til barna og din og hans inntekt, om du har ekstra barnetrygd, kostnader til tilsyn..

Sjekk kalkulator på nav.no

Skrevet

Det kan nok hende han slipper å betale jo.. Far her fikk 0,- i bidragsevne etter at han fikk to nye barn. Råder deg til å sjekke nøye på nav sine sider før du søker.. Sjekk inntekten til far på skattelistene.

Skrevet

dersom dere begge har den samme inntekten som da bidraget ble fastsatt, så er det garantert at bidraget går ned eller blir satt til kr 0,- Greit å ha i bakhodet.

Skrevet

Risikere at han slipper å betale? hva er det for noe? Dersom NAV regner ut at han ikke skal betale så skal han jo ikke det!!! Da har han ikke økonomi til å gi deg bidrag, da. Herregud, virker som alle her er ute etter å blodsuge eksmannen sin!!!

Skrevet

Skal mye til, og innekten skal være veldig lav for at han slipper å betale.. Bidragsevne blir satt HØYT i forhold til inntekt.. Har en sambo som betaler, vi har fellesbarn. Utrolig hvor lite de mener han trenger til livsopphold og egne barn.....

Skrevet

Skulle si barn han bor sammen med.. (Fellesbarn)

Skrevet

HI her. Er IKKE ute etter å tyne min eks. for mest mulig penger slik at det er sagt.

Han gikk fra en inntekt på ca. 600 000 til 150 000 i fjor....samtidig så innrømte han at han jobber svart. Alt for å slippe å betale å betale bidrag. Det slapp han nesten også, men nav mente han burde ha en høyere inntekt. Men, det er ikke lett å bevise svart arbeid...

Skrevet

Det er IKKE å blodsuge eksmannen å be om bidrag. Hva når man bor sammen? Bidrar ikke begge til fellesskapet og økonomien uansett inntekt? Det er jo det bidraget går til, forsørgelse av barna.

Selv får jeg ikke bidrag. Og heller ikke forskuddsbidrag da jeg tjener litt over grensa. Ergo jeg forsørger mine barn selv.

Min nye mann betaler bidrag, noe annet hadde jeg ikke kunnet akseptere. Han har satt to barn til verden og får stå for forsørgelsen av dem sammen med sin eks.

Skrevet

Hei,

Jeg lurer på følgende:

følgende gjaldt tidligere:

far tjente mer enn mor (ca 50000 mer), far hadde 1 barn, samvært 40 prosent, barn er 17 og 15.

I dag:

mor tjener rundt 100.000 mer enn far (fra skatteliste) og far har når fått et nytt barn og har da hele 2 nye barn.burde bidraget bli endret?

Skrevet

Mest sannsynlig, men kommer an på hvor mye han betaler..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...