Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har en venn som jobber i barnehage, han er en utrolig grei fyr og er bare fantastisk med unger. Han er en super pappa, (etter mitt inntrykk) og en helt vanlig fyr vil jeg si. Her for litt siden kom det frem at han røyker hasj, helst på fest da vel og merke. Jeg er ikke ute etter at kaste dritt til fyren, men det kom vel kanskje litt overraskende på meg. Er generelt i mot slike ting. Så tenker jeg, vi tar jo alle en fest i blandt.. Ville dere ha reagert på dette? Med tanke på yrket hans?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Nei, ikke videre. Samboeren min røyker hasj når det passer seg sånn, og det går helt fint. Passer jo på at det ikke går utover jobben så klart.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Nei..han er vel ikke FJERN på jobb, like lite som folk som er fulle er det? Hadde vel blitt mer urolig hvis læreren til sønnen min brukte helgene på homseklubb i lær og latex. :0
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Hva om læreren til sønnen din brukte helgene på homseklubb i lær og latex? Hva har det med din sønn og/eller lærerens yrke å gjøre? Og nei, jeg hadde ikke bekymret meg for den hasjrøykende barnehageansatte heller, men mer om det enn den hypotetiske læreren.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Det er IKKE greit at en som jobber i bhg røyker hasj... Skjønner heller ikke at du synes det er greit at samboeren din røyker hasj heller jeg.. Kjenner jeg mister respekt for folk som driver med dop, og enda værre er voksene folk som er dumme nok til og prøve...
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Hva med barnehageansatte som misbruker alkohol da? Jeg bare spør...
birrisj05.02.09 Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Ikke for å forsvare hasj på noen som helst måte, men man kan jo faktisk være et godt menneske selv om en røyker hasj på fest av og til! Hva man gjør på privaten har ikke så mye å si, så lenge man er kvalifisert til den jobben man skal gjøre..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #8 Skrevet 17. oktober 2008 Hadde ikke reagert på det om han ikke var ruset på jobb.
Miss Foster Skrevet 17. oktober 2008 #9 Skrevet 17. oktober 2008 Hva folk gjør på fritiden er meg revnende likegyldig så lenge det ikke går utover jobben.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #10 Skrevet 17. oktober 2008 jeg synes ikke det er ok at noen røyker hasj, men når det er sagt synes jeg ikke det spiller noen rolle hvilket yrke han har så lenge han ikke tar det med seg på jobben.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #11 Skrevet 17. oktober 2008 Så lenge mannen ikke er rusa i arbeidstiden hadde det ikke bekymret meg.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #12 Skrevet 18. oktober 2008 Det er helt uakseptabelt. Dersom mannen skulle gjennom en urintest en uke senere, ville han få positivt utslag på THC. Hvordan vet vi at han ikke er ruset på jobb? Hvordan vet vi at han ikke er ruset i bil. Han sier det? Noe så idiotisk. Når man er voksen får man gjøre noen valg om livsstil. Å kjøpe, oppbevare og innta narkotika er ikke bare upassende for forbilder, men kriminelt for alle.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #13 Skrevet 18. oktober 2008 Ja, men hvis en barnehagetante drikker for mye alkohol hver lørdag. Er ikke det like galt da? Eller en lærer for den saks skyld? Hvis de møter edru/ikke rusa på jobb mandag morgen er det helt greit for meg.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #14 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg synes ikke noe om det. og er helt imot det. Men i kretsen til mannen min er det både sykepleiere, lærere, nordsjøarbeiderere og såkalte vellykkete forretningsfolk som tar jeg en joint i ny og ne. Og alle er familiefedre med koner som ikke driver på med slik. Noen av dem har gjort det tidligere, men kuttet når barna kom.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #15 Skrevet 18. oktober 2008 Etter å ha tatt på 9x5x2 regndresser i uka synes jeg de fortjener litt rus i helgene.
Cat.68 Skrevet 18. oktober 2008 #16 Skrevet 18. oktober 2008 Det kan ikke sammenlignes. Den barnehageansatte som tar noen enheter alkhohol hver lørdag vil ikke ha promille igjen i blodet om mandagen da hun starter på jobb. Mens den som røyker hasj har det i blodet i en uke kanskje mer beroende på hvor ofte han/hun røyker. Hvis en person foreks røyker hasj hver lørdag vi det i praktikken bety at denne personen har stoffet i blodet bestandig. Med hasj er det også mulig å flashbacks altså en konsentrasjon som blitt ligget lagret i hjernen kan plutselig løsne og man kan bli ruset til tross for at man ikke røyket der og da. Fint hvis det skjer på jobb eller i trafikken??. Og hva hvis han blir tatt.? Fint foredømme for barna da?.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #17 Skrevet 18. oktober 2008 foredømme? Ser ut som du har et lite flashback selv. Det er jo det samme hvem som skader noen i trafikken enten de er sykepleiere, husmødre eller barnehageansatte. Like galt er det. Verken verre eller bedre.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #18 Skrevet 18. oktober 2008 Personlig ville jeg foretrukket en barnehageansatt sp, røyka seg fjern hver helg, fremfor en som drakk seg dritings hver helg. Skadevirkningene er større ved å drikke seg dritings hver helg. Når det er sagt er jeg motstander av enhver form for rusmisbruk. Fulle mennesker og dopa mennesker er så til de grader usjarmerende.
Cat.68 Skrevet 18. oktober 2008 #19 Skrevet 18. oktober 2008 Selvfølgelig, Men nå var det barnehage ansatte vi diskuterte.
3 nøtter til Askepott Skrevet 18. oktober 2008 #20 Skrevet 18. oktober 2008 Nå er det faktisk ulovelig med hasj, men ikke alkohol, så de 2 tingene kan ikke sammenlignes. Og til det der kreket som mener at hun hadde blitt mer urolig om læreren til sønnen gikk på homseklubb og brukte lakk og lær, eg kjenner en som går på homseklubb, liker lakk og lær og er lærer. han er ett mye bedre forbilde enn det du noen gang kommer til og bli.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #21 Skrevet 18. oktober 2008 Så hvis barnehageansatte kjøer 15 km for fort så bryter de også loven. Det er selvfølgelig ikke bra, men hvis de møter edru på jobb mandag morgen så bryr ikke jeg meg.
Cat.68 Skrevet 18. oktober 2008 #22 Skrevet 18. oktober 2008 Er det å drikke alkohol synonymt med flatfylla? Det går fint an å drikke et par glass rødvin, eller en øl uten å føle seg ruset. Det går deromot ikke an å røyke en joint uten å bli ruset. Ergo kan man ikke sette disse to stoffene opp mot hverandre. Og hvis man skal se bort fra det faktum at hasj er forbudt, så definieres alkohol som et rusmiddel, mens hasj definieres som narkotika. Det ene trenger ikke nødvendigvis være bedre en det andre, Men kan ikke sammenlignes i debatten om hasj.
Cat.68 Skrevet 18. oktober 2008 #23 Skrevet 18. oktober 2008 Problemet er jo fortsatt at når du røyker en hoint på lørdagen er du ikke fri stofet når du møter på jobb om mandagen. Ogr hvis du da kjører 1 km i timen for fort og blir tatt for det. Blir du ikke bare tatt for fortkjøring, men også for ruspåvirking.
blond Skrevet 18. oktober 2008 #25 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg synes at det skulle være røykeforbud på arbeidsplassen, spesielt når man jobber i en barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå