ifie Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 ..regner man jo fra første dag i siste mens. Så, når man er 5 uker på vei, er embrio ca 3 uker gammelt. Om man ikke har noen mens å ta utgangspunkt i, hvordan regner man da? Hvis man hadde sex én gang, for tre uker siden, og man tester positivt, sier man at man er 5 uker på vei, da??
It's all about me Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Man regner fra siste mens første dag ja. Har man ingen peiling på når unnfangelsen kan ha skjedd pga lange perioder mellom mensen, ikke har fått mensen tilbake etter fødsel eller annet, setter det midlertidig termin ved tidlig UL.
Solskinnsjenta Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 i dette tilfellet vil jeg anta at sexen skjedde rundt eggløsning siden du har testet positivt. Så hvis det er 3 uker siden sex ville jeg nok sagt 5 uker på vei, ja. Du kan be legen om en tidlig ultralyd for å fastslå alder nærmere. Gratulerer med ny liten baby, forresten
ifie Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2008 Dette er bare en tenkt situasjon (fordi jeg rett og slett er nysgjerrig), så det er nok ingen baby på vei, men takk for svar begge to!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå