ifie Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 ..regner man jo fra første dag i siste mens. Så, når man er 5 uker på vei, er embrio ca 3 uker gammelt. Om man ikke har noen mens å ta utgangspunkt i, hvordan regner man da? Hvis man hadde sex én gang, for tre uker siden, og man tester positivt, sier man at man er 5 uker på vei, da??
Mrs. Bouquet Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Du kan prøve å beregne det her ..... http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/den_gravide_kroppen/terminberegning ........ved å justere i feltet "Siste menstruasjon, første dag" til du får datoen du hadde sex i feltet "Antatt befruktning"
ifie Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg har ingen dato å fylle ut, jeg er bare nysgjerrig... Men takk likevel!
Mrs. Bouquet Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Har du ikke noen mensdato eller en dato når du hadde sex, så er det nok ingen måte å regne det ut på. Noen tester positivt når man skulle hatt mensen, noen flere dager før, mens andre kanskje trenger enda en uke etter forventet mens. Så det blir å så fall veldig unøyaktig. De som er i en slik situasjon får oftest henvisning til tildlig UL for å få en viss pekepinn.
ifie Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg mener at dette er bare en tenkt situsjon, derfor har jeg ingen dato Men tusen takk for at du prøver å hjelpe meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå