Gå til innhold

KAN HUN KREVE NOE?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann alle dibbere

Jeg trenger hjelp fordi det er første gang jeg skriver om det emnet her så hvis noen har erfaringer som de vil dele setter jeg stor pris på det.

Saken er at kusinen min på 19 år satt i trikken og var på vei mot skolen, det var en buss som kolliderte i trikken og det endte med at noen passjarere ble skadd oh hun var en av dem. Sporveien sa at de ville betale lgevakt regningen hennes osv... Nå er det slik at hun har dårlig søvn, hun klarer ikke skrive og trenger hjelp med skifting av klær. Hun føler se utrygg i buss,trikk og tbane og ikke minst er dt veldig trangt i buss..Hun har også vondt i ryggraden...

Kan hun kreve noe? erstatning? hvis ja hva kan hun kreve?

Hun har det veldig vondt og jeg vil hjelpe henne med dette, men er ikke sikker

SETTER PRIS PÅ TIPS

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir via NAV, i såfall, eller hennes egen forsikring, hvis hun har noe. Jeg er glad vi ikke er USA ennå ned saksøking.

Skrevet

DYTT? FLERE SOM KAN HJELPE?

HVORDAN HJELPER NAV?

Skrevet

jeg henger meg på kakemonsteret...

hun må nok bruke sin egen forsikring...

Skrevet

Ville tatt kontakt med sporveiene, og hørt hvilket forsikringsselskap hun kan kontakte.

Medisinsk behandling har hun jo krav på uansett. I Norge er det ikke slik at man får dekket noe tap utover det økonomiske. Det er ikke slik som i USA der man kan få dekket "emotional damage" osv.

Ta kontakt med Sporveiene.

Om hun er så plaget, må hun uansett komme seg til lege. Har hun psykiske plager, bør hun vel få henvisning videre til adekvat behandling.

Skrevet

Hun må sjekke om hun er forsikret, evt ulykkrsforsikret gjennom skolen. Noen steder gjelder skolens ulykkesforsikring også på reise til og fra skole. Skolen skal skrive skademelding, og denne skal sendes NAV. Dersom hun får skaden godkjent som en skoleskade (yrkesskade), sil hun ha rettigheter i forhold til å få dekket legehjelp, behandling osv.

Skrevet

Dette har ikkje Nav noko med å gjere då dette ikkje er ein yrkesskade. (med mindre ho var på veg til skule og har forsikring på den måten)

Eg vil råde ho til å ta ein legesjekk og rådføre seg med legen om kva ho bør gjere vidare.

For å få erstatning må du ha ein uføregrad av ein viss storleik. Dersom ho vert forsinka i studie eller dette har fått andre større konsekvensar vil ho nok stille litt sterkare. Det er forsikringsselskapet til Sporveien som skal utbetale ei eventuell forsikring. Men som sagt, det skal ein del til.

Skrevet

Man må være mer en 21% medisinsk invalid (hva nå det vil si) for å erstatning av sporveiens forsikringselskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...