silje 29 Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 hei. jeg har nettopp fått istand gode leggerutiner og kan legge henne i våken tilstand etter en måneds jobbing..hun sover i sprinkel inne på mitt rom og legger seg ca 19.00-19.30 og våkner som regel klokka 1..da saken at hun må ha pupp, det får hun i min seng og klokka 5 er det mere pupp og soving til klokka 8.00 ca. hvordan skal jeg få henne til åsove fra kl.19.30 og til klokka 5? det må jo være bra nok om hun kunne hoppe over melk klokka 1. hun får ikke mme. noen som har erfaring? er alenemor og drømmer om en hel natts søvn..
silje 29 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 17. oktober 2008 glemte å si at hun ikke tar smokk..
Madamina Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Pass på at hun får nok i løpet av dagen. Kutt så et nattmåltid om gangen (kan hende hun må skrike et par tre netter). Husk, dette er en vane som hun skal lære å slutte med. Kroppen hennes er innstilt på å våkne da og å få mat. Sjekk: http://www.contentedbaby.com/
aragon Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Har ikke mulighet for å legge henne på eget rom da? Ellers vil jeg anbefale ferber light. Bestem deg for en periode da hun ikke skal få melk,vi begynte 23-05. Tilby bare vann når hun våkner. Gå inn og ro henne i senga. Si nå er det natta, gå ut. Fortsett sånn hvert 5min til hun sovner. Funket etter ca 1 uke med gutten vår på 9mnd. Ellers vet jeg om noen som har hatt god erfaring med å vekke før man legger seg selv og gi melk da, så slipper man iallefall kanskje å stå opp før 05 iallefall!
silje 29 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2008 gi henne vann hjelper det? er det tidlig med eget rom?hun har eget rom stående klart.
silje 29 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2008 ok.takk for svaret.regner med at hun vil protestere så da kanksje eget rom ikke er for tidlig?? ga henne melk nå( måtte vekkes) skal se om hun holder lenger(:
Axus' girlfriend Skrevet 18. oktober 2008 #7 Skrevet 18. oktober 2008 poenget er vel ikke at man skal vekke baby, men gi et drømmemåltid mens baby fortsatt sover...vekker man så forstyrrer man jo bare søvnen. smyg hånda under hodet og legg inntil brystet. jeg gjorde det en stund og det funket for en liten periode. et tips er å variere på tidspunketet å gi drømmemåltidet, slik at baby ikke får en ny (u)vane. Det skjedde nemmelig til oss...så istedet for å våkne kl1, våkenet hun rundt halv 12 etter en ukes tid med drømmemåltid til det tidspunktet ellers tror jeg det kan være verdt å prøve eget rom. tuppa vår sover mye bedre når vi er bortreist og har muligheten til å sove alene. gelder meg til flytting:)
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 18. oktober 2008 #8 Skrevet 18. oktober 2008 Når hun er så stor burde hun ikke behøve nattmåltid i det hele tatt om hun spiser godt på dagen. Vi driver også med nattavvenning nå og mini er 9mnd. Han hadde får vane å vokne 2-3 ganger mellom 00-06 for pupp. Men de siste ukene merket jeg dette var kun for kosens skyld da han ikke var ivrig på spisingen, bare suttet litt før han sovnet igjen. Nå er jeg så heldig at min kjære sambo hjepler til. Jeg sover på et annet rom slik at han ikke skal lukte mamma og mat. Så om han våkner på natta er det pappa som roer han ned og evt gir litt vann. Så jeg vil som flere andre råde deg til å flytte jr. på et annet rom om mulig. Evt om du har noen foreldre eller venner som kan trå til litt.. Men vet om flere som har gjort dette selv. Deres oppskrift har vært å hysje på ungen evt synge/bysse litt til de faller i søvn igjen og evt gi litt vann. Så det er fullt mulig å få til på egenhånd. Vil bare ønske deg lykke til, og håper du snart får en helt natts søvn!
silje 29 Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. oktober 2008 hun spiser veldig godt på dagen og er veldig glad i vann også. har prøvd å gi vann midt på natten, men hun slår koppen avgårde og virker rett og slett sint, og siden hun sover på mitt rom vil jo ikke jeg få noe søvn. ser ut som jeg burde prøve henne på eget rom ja. jeg bare lurer på hvor mange netter som vil gå før hun lærer seg at hun ikke skal våkne til puppen mer?? jeg har nettopp fått henne til å sovne selv, det tok jo ca 5 uker..har vært slitsomt! men nå er det deilig at hun sovner etter ca 3 min i 7 tiden. håper virkelig ikke nattavvenning tar like lang tid. jeg må jo sove jeg og, jeg studerer og må tidlig opp for dagmamma..
Vårgutten-08 <3 Skrevet 18. oktober 2008 #10 Skrevet 18. oktober 2008 Eget rom, eget rom!!! Gutten minpå 6 mnd har vært heeelt håpløs på nettene de siste månedene. Våknet ørten ganger for å få pupp. Bestemte meg så for å legge han på eget rom, bare for å se om det kunne hjelpe. 1 natta måtte jeg gi pupp 3 ganger. 2 natta måtte jeg inn til han 3 ganger da og, men kun gi pupp to av gangene. Nettene etter det har han sovet fra 19-05 ca, fått pupp og sovet til 7.30!! En helt annen unge. Så på et par dager gikk det fra masse pupp til 1 pupp. Jeg for min del syntes det foreløpig er greit å gi den ene puppen ettersom han kun er 6 mnd. Men, kan jo hende jenta de avvenner seg selv om hun nå blir lagt på eget rom? Gutten min har jo avvent seg ganske bra selv. Ingen skrikekur eller noen ting:) Lykke til.
du og jeg og vi to Skrevet 18. oktober 2008 #11 Skrevet 18. oktober 2008 De venner seg til servicen, og hvis du kutter ut nattmåltidene vil hun etterhvert sove natta igjennom, eller i alle fall våkne lite og ikke kreve puppen for å sovne igjen. Utrolig bra at hun sovner av seg selv, jeg måtte ta den kampen først. Deretter fortsatte jeg på natta, når han våkna gikk jeg inn til han, tilbød vann, og satt hos han. Han ble illsint, men jeg tok han aldri opp av senga. Og etterhvert skjønte han tegninga. Jeg bare satt rolig hos han hvis han gråt, og satte han seg opp i senga la jeg han bestemt men forsiktig ned igjen, og sa - "nå skal xxx sove". Jeg tok tiden på hvor lang tid det tok før han sovnet, og det var en god motivasjon - det ble stadig kortere. Jeg klarer ikke gå fra han når han gråter, det er ikke riktige måten å gjøre det på for meg. Så jeg satt inne hos han når han gråt. Evt. går det an å ha en madrass ved siden av senga, eller hvis hun ligger i samme rom som deg ser hun deg vel kanskje så hun vet hun ikke er alene når hun gråter. Legg deg tidlig, utrolig tidlig - så du klarer å holde ut nettene. Og vit at hver gang du tar henne opp av sengen, eller ammer henne, blir hun litt mer utholdende. Du skal vise henne at senga er trygg og god, og at det er best for henne å sove der hele natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå