Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 svigers har klagd så mye på at jeg gir han for mye mat. han får en porsjon grøt til frokost, et beger fruktmos og en brødskive til lunsj, et stort middagsglass til middag og en porsjon grøt til kvelds, så drikker han vann til måltidene, også ammer jeg før eller etter hvert måltid og litt innimellom ellers.... 8 mnd... er det så mye? jeg stopper han faktisk når han får middag og grøt fordi han vil ha mere. men stort middagsglass må da holde. så var svigers redde for å sprenge magen, og ja.. u name it... Hvor mye spiser deres?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Mine var småspist, men jeg reagerer ikke på at dette er mye mat. Så lenge han får pupp først så får han jo i seg det han trenger.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Hjelp...det synes jeg var mye.. Jeg har en baby på 7 mnd som får 2-3 teskjeer med grøt hver dag, ellers bare pupp (fullammet til 6 mnd.)
Kosel Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Noen spiser mye,andre spiser lite. Min har alltid spist masse mat og folk blir nesten litt satt ut av at han spiser så bra og har gjort det hele veien. I tilegg har han nok en enorm forbrenning for han legger ikke på seg mer enn hva som er nødvendig. Og er i grunn en liten gutt i fht til andre på samme alder som vi er sammen med. Så lenge barnet spiser og har det bra, legger på seg tilfredsstillene og er fornøyd så er vel alt som det skal!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg tror ikke det er sunt å gi babyen for mye mat den første tiden, de skal jo EGENTLIG leve nesten bare av puppen til de får tenner og klarer å spise selv, det er jo det som er det naturlige. Jeg synes HI gir babyen myyyyyyyyyyye mat, han må jo bæsje noe helt enormt stakkars liten.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg synes ikke dette var mye. Her spiser vi melk til frokost, en porsjon grøt til lunsj, ei skive (ofte ikke alt) rundt 14 middagsglass 8mnd til middag, så grøt til kvelds igjen. Og noen gang melk like før natta. Og det spises frukt, smaker av min mat og fruktpurre i mellom disse måltidene. Drikker vann gjennom hele dagen. Noen dager spiser hun mindre av måltidene men som oftest spiser hun opp alt. Hun er nesten 9 kg og 74 cm. 8 mnd.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Herlighet, trenger ikke å TA SÅ AV DA!!!! Jeg er anonym under her og barnet vårt spiser mere, og hun bæsjer i gjennomsnitt en gang i døgnet. Og normal mengde. Hs mente vi hadde et sunt og variert kosthold. Og det var bra de begynte å kjenne på ye smaker og konsistenser og få i seg litt større biter. Hun har allerede 4 tenner og er blitt ammet i hele 3 uker. Vi presser ikke i barnet vårt mat, gir hun uttrykk for at hun ikke vil ha mere så slipper hun å få mere. Herlighet blir helt matt av slik reaksjon.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #8 Skrevet 17. oktober 2008 Ok, ser ut til at mange her gir ganske mye mat, ingen som gir lite eller nesten ingenting?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #10 Skrevet 17. oktober 2008 Min datter på 7 mnd får en flaske mme til frokost, grøt til lunsj, så en og annen brødbit mellom lunsj og middag, middagsglass, så grøt igjen til kvelden. Hun får mat når hun er sulten, og spiser til hun er mett. Innimellom får hun også en liten boks med fruktdessert. Har prøvd å få henne til å drikke vann, men det nekter hun plent, så her går det i babyjuice. Tror ikke svigers til HI trenger å bekymre seg for om magen hans sprenger...han slutter nok å spise lenge før det skjer..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #11 Skrevet 17. oktober 2008 Så lenge du ikke tvinger det i ham - noe jeg ikke tror du gjør - så er nok dette den maten han trenger. Hvis du er i tvil, så snakk med helsesøster - da kan du evt slå i bordet med det neste gang svigers klager på matmengden.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #12 Skrevet 17. oktober 2008 Synes kanskje 14 middagsglass er litt mye til ei på 8 mnd anonym 21.53;-D
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #13 Skrevet 18. oktober 2008 nei jeg tvinger ikke i han mat... tvert om, jeg faktisk stopper han. Han er så glad i mat og blir helt vill hvis jeg setter bort grøtskåla for tidlig (for han) og han bæsjer helt normalt, så slapp helt av du som synes som synd på babyen min. Joda, vet jo at andre har mer appetitt enn andre, men begynner jo å stusse når svigers maser sånn. Helsesøstra har sagt hele veien at det er babyen som gir uttrykk for om han vil ha mer eller ikke. men nå har vi jo ikke vært der siden han hadde bare to måltider om dagen, nå er det jo akkurat blitt 4.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #14 Skrevet 18. oktober 2008 Her gir vi mme til første måltid (6 tiden) litt grøt og mme til frokost, mme og frukt til lunsj, middaggslass eller hjemmelaget mos til middag og vann, og grøt til kvelds, og melk like før de legger seg dersom behov. De får kun vann mellom måltidene ved behov. Syns ikke det er mye.. 7 mnd.
monika 3+1 i magen:) Skrevet 18. oktober 2008 #16 Skrevet 18. oktober 2008 visstungen krever så mye mat, er det jo fordi han trenger så mye mat! jenta mi spiste ca like mye da hun var 8 mnd. men hun spiste skive også.. altså enten grøt eller skive til frokost, frukt og kanskje en skive til lunsj, ett middagsglass til middag, og grøt eller skive til kvelds igjen.. ser jo det i grunn, om han veier mange kilo over gjennomsnittet eller ikke liksom... legger han jevnt og fint på seg og ikke veier altfor mye, spiser han ikke for mye heller!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #17 Skrevet 18. oktober 2008 Mente kl 14 kanksje? Husker ikke:) Hun får iallefall kun et middagsglass!
mamma til 2 små:=) Skrevet 18. oktober 2008 #18 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg tror vi mødre vet best hva barna våre skal spise og eventuelt hvor mye:=)
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2008 #19 Skrevet 18. oktober 2008 pjokken her i huset har akkurat passert 9 mnd og spiser omtrent det samme, bortsett fra pupp. Det får han morgen og kveld og av og til en skvett midt på dagen. 07.00 Grøt og et halvt glass sviskemos 09.00 Pupp 12.00 Skive og et beger fruktmos (evt.litt pupp) 14.30 Middagsglass eller tilsvarende mengde hjemmelaget 16.00 Evt.fruktmos eller han får et eple el.l å gnage på (hvis han vil ha) 17.30 Grøt 18.30 Pupp Har aldri tenkt på at det er for mye, han spiser jo bare hvis han er sulten. Apetitten varierer jo også, noen dager spiser han opp alt og andre dager blir det bare noen skjeer.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #20 Skrevet 19. oktober 2008 okei, da er det ikke sånn forskjell på noen av dere iallefall gutten min hr vært en stor gutt hele veien og trengt mye mat så det er vell helt normalt det han krever. rart hvor usikker man blir når andre begynner å klage.. men jeg har jo tenkt tanken selv også da, han blir jo aldri mett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå