Gå til innhold

Full melkenekt på kveldstid... Trenger innspill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ah nå er mor någet frustrert ja... Lillegutt nekter plent å ta flaska på kvelden nå. Jeg sluttet å amme for snart 2 uker siden og det gikk helt fint i starten. Så etter en ukes tid så fikk han plutselig det for seg at flaske med melk var æsj; veiver med armene, vrir hodet, spytter og hylgråter...

Vi trodde først det var pga tran som han fikk under stelling i forkant, men har ikke blitt noe bedre når vi kuttet det.

Det rare er at når flaska kommer sånn mellom 6-7 på morgenen, da drikker han som en helt...

Vi har forsøkt å gi på et tidligere tidspunkt for å se om trøtthet spiller inn- har til og med duppa tuten på flaska i fruktmos for å se om han tok den da...

Aner virkelig ikke hva vi skal gjøre, han må jo få i seg noe mer enn 150 ml i døgnet...Han spiser også grøt da og drikker gladelig vann eller fruktjus. Blir forøvrig 8 mnd på mandag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann.Min nektet å ta pupp da han ble 6mnd..Så da klarte jeg å lure i han litt mme til han ble 7 1/2 mnd..Og nå nekter han å drikke det i hele tatt..Har prøvd alle merkene, men ga opp..Men hvis han får grøt så er det melkepulver i grøten også=) Men det jeg gjør er å kjøpe 8mnd grøt som jeg blander ut på mme..Banan og eple=) en skikkelig slager!Du må ikke være bekymret over det=) Det er mange barn som har vokst opp uten så mye melk ogå..Så det går alltid bra=)

Skrevet

Tror ikke jeg hadde tatt det så tungt når han er blitt 8 mnd. Jeg har hatt noe av samme problemet, men da jeg prata med helsesøster ble det plutselig ikke et problem lenger. Det holder ofte med den væska de får i grøten, og hvis han i tillegg drikker vann og juice vil jeg tro det går fint.

Hvis det er kaloriene du er bekymra for kan du jo gjøre som meg og blande grøten med melk istede for vann (smaker også mye bedre), og i tillegg ha litt nøytral olje i (også bra for smøring av tarmen).

Jeg har også begynt med kopp istede for flaske, og det synes lillegutt er helt topp. Han kan holde selv, og det er mye bedre å tygge på tuten enn på smokken:)

Skrevet

Min gutt på 7,5 mnd nekter å drikke melk på dagtid. Ikke snakk om. Men må ha to slurker for å sovne på kvelden og får en flaske på 180 ml på natten, da går det unna.... Men altså ikke på dagtid. Har stresset litt, men skjønner at det går jo greit siden det er mme i grøten han får to ganger om dagen også. Det hjalp faktisk litt - tror jeg når jeg byttet til smokk nr 4. (avent)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...