Gå til innhold

ang kommunale og private barnehager

Anbefalte innlegg

Skrevet

prøver å få folk til å signere en kampanje på nett som skal stoppe staten i å få vekk likeverden mellom private og kommunale barnehager.

Jeg har min datter i privat barnehage, så fikk et skriv fra barnehagen om at vi måtte prøve å hjelpe så godt vi kunne i denne saken.

gå inn på www.barnehage.no og signer oppropet du finner til høyre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, jeg gir opp. sitt der og diskuter foundation og hemorroider dere imellom mens norges barnehager går ad undas pga manglende hjerneceller i toppetasjen på disse såkalte politikerne.

Men hva gjør vel det når det tross alt er barna deres det handler om...jeg har ihvertfall gjort mitt for å hjelpe..

Skrevet

Jeg har signert det for en stund siden. Synes det er en viktig sak. Tror det har vært en tråd om dette her før, og at mange da signerte?

Skrevet

Man oppnår fint lite ved å kjefte på folk...

Jeg ser poenget ditt, men når man leser artikler som viser hvilket utbytte eierne av de private tar ut, vel da blir jeg noe skeptisk. Er selvsagt ikke slik hos alle, men det er grunnleggende feil at de f.eks blåser opp husleieprisene osv

Kan se artikkelene her

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2435371.ece

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2437721.ece

Skjønner at det er en sak du brenner for, men når det er en sånn tone i innlegget, da er det ikke rart folk ikke svarer deg

Skrevet

Jeg har skrevet under! Jobber i privat barnehage. Klarer oss såvidt kan man si.....

Skrevet

jeg skrev et innlegg om dette før i dag også, og da var det en som skrev under. og tok seg tiden til å dytte opp innlegget.

Men innlegget som da omhandler barn og foreldre forsvinner ti sekunder etterpå fordi folk har bedre ting å snakke om. da begynner jeg selvsagt å lure, og at det måtte til at jeg måtte bruke "slemmelena" for å få respons, ja da er det ikke rart man er så stygg i munnen her inne. men at folk skriver under er jo fantastisk. selv har jeg min datter i privat barnehage og jeg blir utrolig irritert når staten driver som de gjør..

beklager munnbruk i innlegget over, men det var vel det som skulle til for å få respons..:)

Skrevet

De fleste private barnehager går faktisk med underskudd. De får i utgangspunktet 15% mindre penger enn de kommunale.

Skrevet

Dette er jo kun de som bygger barnehagene. De tjener bra. Men barnehagene har ingen god økonomi.

Skrevet

jeg har også fått info om dette fra barnehagen vår!

har signert så klart!!!

Skrevet

har signert før, men dytter gjerne!:-) uten de private barnehagene hadde vi hatt STOR mangel på plasser i Oslo ihvertfall. I vår bydel der det 1!!!!!! kommunal barnehage med 52 plasser, og hele 7 private barnehager! Hvor skulle alle de 250 ungene gjort av seg uten de private da? OG vår bydel er IKKE unik der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...