3barnsmamma<3 Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Ludde lammeskinn fra ikea, noen som har? Står at de kan vaskes, henger dere de bare opp til tørk eller kan de tørketromles? Jeg har vaska ett, og det hengte jeg til tørk. Da det var tørt kjørte jeg det noen minutter i tørketrommelen,uten varme for å få bort støv, utrolig mye støv den fanga opp!! Men må skinnet være helt tørt før det kan tromles, eller kan det tørkes i trommelen også??
☆twinkle twinkle Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg ville aldri ha hatt et vått lammeskinn i tørketrommelen med varme på jaffal. Det er jo ull..Sikkert lurt å få bort litt støv og sånn men..Nei jeg vet ikke men du bør vertfall være forsiktig med ull og varme...Vaska du ludde i vaske maskinen på ull program da eller?
3barnsmamma<3 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. oktober 2008 ja, du har nok rett. Det står at det skal håndvaskes, så jeg satte det på håndvask, 30 grader tror jeg det var. (det er vel det minste). Går helt sikkert an å sette det på ullprogram også. Satte tørketrommelen på ca 10 min uten varme, og det var et tykt lag med støv som ble samla opp, så det gjorde tydeligvis susen.
BABY-JENTE Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 jeg hadde tenkt til å kjøpe lammeskinn fra ikea til babyen min. men, så leste jeg her inne at de ikke anbefales brukt til spedbarn. derfor så finner du ikke lammeskinnet deres i barneavdelingen. det hadde noe med kjemikaliene som var brukt å gjøre eller noe sånt.... bare et lite råd fra meg.
3barnsmamma<3 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2008 jeg har de liggende på golvet ved siden av sengene. Skal ikke ha det direkte til babyen i senga eller vogna.
MammaTil2Gulljenter Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 jeg bruker vårt som gulvteppe nå, men hadde det oppi til hun lille, det skal ikke være noen kjemikalier i dette, og de reklamerer for at det er et naturprodukt. Ull er selvrensende og skal egentlig ikke vaskes ble jeg fortalt da vi var innom barnas hus, og også på jysk.Jeg har hatt det på "utluftings"programmet i tørketrommelen for å få bort støv o.l
Herkules Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Ja det IkEA sier at disse skinnene ikke er til bruk til barn. Jeg ahr vasket lammeskinn fra barnashus i maskin og hengt dem til tørk Det har gått veldig fint. Må jo vaskes når de er fulle av spy- SUKK HUnden vår ble veldig glad i det skinnet fra IKEA:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå