hildur123 Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 var hos lege i dag pga at jordmor syns barnet virket veldig lite. Fikk vite at det er 13% mindre enn gjennomsnittet, altså 2900 g nå i uke 38. Har noen erfaring med en baby på denne størrelsen, har det tatt puppen greit, kolikk??mitt første barn veide 4500 g så er litt spent på hvordan dette blir.
Mama B Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Hei, jeg fikk en gutt som var 8% mindre enn gjennomsnittet for 4 uker siden. Altså var han 2935g i uke 38 + 2. Han har vært verdens snilleste lille gutt. Han gråter lite og er veldig tålmodig. Vi har hatt store problemer med amminga pga at han ikke er flink til å gape og har liten munn. Om dette har noe å gjøre med at han var liten vet jeg ikke. De er jo fullbårne etter uke 38, så det skal jo ikke være noe prob. De er jo forskjellige disse små..
MammaTil2Gulljenter Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 hos meg så var jenta mi 45cm og 2887g da hun ble født, kun 4 dager før termin... Jeg slet ikke med å få henne til å ta puppen,men ble enormt sår fordi hun hadde kraftig sugeteknikk sa jordmoren... Kolikk fikk hun, men dette har ikke noe med størrelsen å gjøre. Tiden vil vise hvor stor h*n blir. Kan jeg spørre hvordan de kommer frem til % vekstavvik? Du skjønner det at hun ene venninnen min fikk vite at hun ventet en stor baby...jordmoren frarådet hennebrus og snop og alt(ikke det at jeg støtta alt hun klarte å trykke nedpå altså) men ut kom en gutt som var 48cm og 2500g, så de kan jo ta feil...
marien - FØDEKLAR! Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg var på UL i uke 37 og fikk også beskjed om -13 % i vekstavvik, men det er ikke verre enn at han er drygt 3 kg ved termin. De var ikke nevneverdig bekymret hos meg!
Cilimed nr5 i magen Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Min siste var 2970 gr, og de andre tre rett over 3 kg, ingen har hatt kolikk, og jeg har ikke hatt problemer med ammingen! Jordmor sa at det blir en liten baby denne gangen og, rundt 2900gr, men hun virket ikke bekymret, og det er ikke jeg heller!! Det er nok like forskjellig her, som vi er, men du får ha lykke til! Klem
2barnsmamma77 Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Min første var 2670 og 50 cm, født 3 dager før termin. Hadde ingen problem med amming, var en fredlig og fonøyd baby som raskt tok igjen vekta etter fødselen. Jeg hadde en innsnevring på navlestrengen som gjorde at han fikk lite næring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå