Gå til innhold

Var ikke sammen da jeg ble gravid..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min var på og av i over et år før jeg ble gravid.. men var aldri helt kjærester! Så ble jeg da gravid, og var veldig i tvil om hva jeg skulle gjøre.. Fortalte han alt, og fikk da spørsmålet - er du klar for å få barn nå? JEG var jo det, problemet var jo at det var ikke noe "VI"!! Var i tvil om hvor langt jeg var på vei, så jeg måtte på ultralyd for å finne ut om jeg i det hele tatt kunne ta abort.. Jeg var da elleve uker på vei!! Så alternativet da var kirurgisk.. Jeg ville ikke!! Var innstilt på å beholde barnet, og fortalte han dette! Han sa jeg skulle slippe å gjøre noe som helst alene, og at vi skulle få til dette! Så han er da litt ålreit:)

Problemet nå er at jeg er 29 uker på vei, bor fortsatt hjemme hos mamma og har ingen anelse om hva jeg skal gjøre! Jeg og kjæresten har det kjempefint sammen, men jeg synes det er på tide å flytte sammen!! Det er jo tross alt bare to mnd igjen og jeg begynner og bli stor og sliten:( Hva hadde dere gjort? Skal jeg bare si at: nå flytter jeg inn hos deg?? :P Syns det er på tide han tar det ansvaret han har pådratt seg.. Jeg vil ikke sitte hos mamma i januar med en baby! Og syns det hadde vært greit å bo sammen bare oss, før det kommer inn en til..

Flere som har samme problemet, eller noen som har råd?? Føler meg ganske "rådvill" : (

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann:)

Må først si at det virker som du har en fantastisk kjærest:) Mange menn i denne situasjonen hadde feiget ut og "krevd" abort, desverre...

Har du luftet disse tankene til kjæresten din? Har dere diskutert samboerskap overhodet? Viss ikke er det på høy tid å gjøre det nå. Du kommer til å trenge mye hjelp og avlastning etter fødselen, og dette er jo greit å dele med din kjære?:)

Sett deg ned med han og ta en skikkelig prat rundt dette, si det du føler. Jeg er sikker på han tenker det samme...;)

Masse masse lykke til

• 3 uker senere...
Skrevet

hei.

jeg er i akkurat samme situasjon. Sitter hjemme hos mor og far, og er ratt gravid. jeg og kjæresten har vært prøvere i 2 år. og nå er forholdet nesten over og ut. flytett hjem til mor og far..

Jeg har sagt det til han at det er en stor sjangs på at jeg har blitt gravid, typisk at det skal skje nå. Og han mener at jeg skal ta abort. For jeg må tenke på livet til den babyen. men jeg kjenner mange alenemødre der barnet har det kjempe fint. Jeg kommer jo til å gjlre alt for ungen.

hva skal jeg gjøre????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...