Glad tobarnsmamma Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Vi får ikke lillejenta i seng før i 22-tiden... har vært slik siden fødselen.. Hun har en lang hvil fra ca 11 til 14 (utenom den siste uken, nå skriker hun hele dagene), og en hvil i 17-tiden på alt fra 20 minutter til en time... Når begynner de å bli trette i 19-20-tiden? Savner kveldstid med mannen min...eller foran tv-en...
millie+2klumper Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Gutten min er 3 1/2 mnd og jeg legger han halv åtte-åtte og da sovner han ganske kjapt. Det hender at klokken blir ni også men aldri mer enn det lengre. Kan ikke huske hvor lenge vi har hatt denne leggetiden nå men det er en stund. Deilig:). Men han våkner MYE om natta nå da:/. Klør i munnen sin stakkar.. Finner jenta de søvnen selv el må hun bysses el "puppes" i søvn? Det går seg vel til med jenta de etterhvert også
ble mamma 1.juli 08 Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 har ei på 3 1/2 mnd, og de siste par ukene har hun begynt å lag seg rutine selv på å sovne mellom 1830 og 1930. noen kvelder går kjempelett, andre kvelder er det litt vanskeligere. hun ligger på eget rom, og det har funket veldig fint. men rutinene har hun laget selv, har ikke stresset med det. så sakte men sikkert har hun sovnet tidligere og tidligere. den første tiden sovnet hun jo ikke før etter midnatt, men etterhvert som tiden har gått så har det blitt tidligere. bare gi jenta di litt mer tid, så går det til av seg selv. og, ja, du kan glede deg til hun legger seg tidlig!! den første kvelden stod jeg bare rett opp og ned på stuegulvet og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, skjønte ikke hva jeg skulle finne på. helt underlig! og godt;)
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Minsten sovner ca kl 19. Eldste var IKKE sånn så tidlig! Hun sovnet ikke før vi la oss, helt til hun var 6 mnd, dvs i 23-tida. Da begynte hun plutselig å sakte gjøre om på tidspunktet for leggetid selv - sikkert i sammenheng med at hun ble litt mer fysisk aktiv (ble mer sliten, hadde behov for mer søvn). Men det gikk ikke an å legge henne tidlig da hun var 3 mnd! Var egentlig det jeg ville frem til - noen regulerer seg selv. Minsten har begynt å bli trøtt 18.30-18.45 og da passer det å legge henne 19. Og det går fint.
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Jenta mi er 2,5 mnd. og legges kl. 19. Det har hun gjort i snart 2 uker. Veldig deilig : )
tmr84 Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Her legges han kl 19 da begynner han og bli trøtt, trenger bare å legge han ned så ligger han en liten stund alene før han sovner det er utrolig deilig, så våkner han i 6 tiden å spiser litt og sovner igjen til rundt kl 8. De siste dagene har han sovet veldig dårlig på dagen, i dag sov han max litt over 2 timer hele dagen, så han må underholdes en del på dagtid=0)
Julimams Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Baby er snrt 3mnd gammel. Her la vi henne tidlig da hun var vel en måned gammel. Funka kjempefint, sovnet nesten med en gang. Vi begynte kl21, flyttet det til kl 20 neste dag. Etter en uke eller to så vi at hun ble trøtt tidligere, så da la vi henne kl19 og det gjør vi fortsatt... Har et fast rituale på badet, gir mat, rap og legger henne ned. Tidligere måtte hun bysses ca 10 min for å finne roen, men hun har alltid sovnet selv uten at vi er på rommet. Hun sover fra vi legger henne til mellom 02 og 04 for mat og våkner med bæsj i bleia ca 07-08. Da står vi opp=) Jeg syns det høres ut som at babyen din sover alt for lite, eller kanskje min er et sovedyr? Søvn avler søvn og gir blide babyer=) Hun sovner igjen ca kl 0830-0900. Sover til ca 12-13. Så er det M(at) A(ktivitet) G(odnatt) I for alle penga. Mat, moro 1-1/2time, så sove en blund og så påan igjen=) Blundene blir kortere og kortere utover dagen... den siste er på ca 20min..
It's all about me Skrevet 17. oktober 2008 #8 Skrevet 17. oktober 2008 Vesla på 2.5 mnd legger seg mellom 19 og 20 og sover da none stop til 8 - 9 tiden morgenen etter. Dette har hun gjort noen uker nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå