lillesøster skal bli storesøster Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Dette er ikke noe fasit, men det virker hos oss, nå har jeg fått greid håret og satt strikk i nesten hver dag. Det blir så mye hår i maten og mat i håret når hun skal spise og ikke har strikk i. Har prøvd å få greie henne litt hver dag nå i ca 1 år, har ikke fått lov hver dag, men siste måneden har det blitt lettere, og hun sier oftere ja når jeg spør, og hun nekter mindre når jeg bare tarm eg tilrette. Har også fortalt henne at hvis hun vil ha langt fint hår som vi kan sette strikk i og pynte innimellom, så må jeg få lov å greie det, ellers blir det stygt. Hun er snart 3 år.
metaMORfose Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Min erfaring er den samme. Unngå å spørre når det er noe vi vil ungene. Å gre håret og sette i spenner/strikk er like nødvendig som å pusse tenner. Hos oss kan hun godt velge å hyle og skrike mens vi ordner håret, men jeg kan ikke huske sist gang hun protesterte. Håret skal grees uansett. Når de skjønner at de ikke kommer noen vei med protestene så gir de seg.
bente69;) Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Her blir håret klippet om hun ikke har hestehale eller musefletter når hun går i barnehagen. Hun er veldig hårsår, så uten strikk/strikker i håret er det et slit å gre henne. Så snuppa på 4 får velge, enten har hun strikker i håret eller ringer vi til frisørdama å får en time for å klippe håret kort. Å da er det ikke noe spm om vi skal ha i strikk eller ikke. Når hun skal pynte seg får hun ha håret løst:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå