Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 å vitne mot far til barnet mitt.. Fikk brev i dag.. Jeg er helt satt ut.. Det er ikke min sak mot han jeg skal vitne i, men en annen. Jeg hadde liksom håpet at jeg var ferdig med han. Det dreier seg om hovedforhandlinger, nor som betyr at han også skal være tilstede i rettsalen når jeg skal vitne.. Jeg er livredd for han.. Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg.. Det er fortsatt en stund til, men jeg er så sinnsykt redd.. Jeg har voldsalarm, og han har besøksforbud ovenfor oss. Er dette noe jeg kan bruke som grunn til at han ikke skal være i salen når jeg vitner?? Noen som vet?? Jeg signerer med anonym i frykt rett og slett..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Ja, det vil jeg tro. Han har vel ikke lov å være så nær deg som i samme rom? Der står sikkert et tlf.nr på det brevet. Ring det og forhør deg. Si det som det er, at du ikke vil at han skal være tiilstede når du vitner.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 du kan få et skriv fra legen din hvis dette ikke hjelper om at du ikke makter psykisk å treffe han,har vært i samme situasjon jeg oxo og har besøksforbud og voldsalarm selv,de godtok ikke lege-erklæringen min uansett for saken var av så alvorlig grad,så jeg måtte avlegge vitneforklaring pr.tlf mens alle satt i rettsalen å hørte på,fikk ikke konsekvenser for meg vel og merke da jeg ikke hadde noe med saken å gjøre,men hadde hatt et forhold til han...signerer med anonym jeg oxo for det er ikke noe greit tema,og skulle gjerne ha prata med deg HI vet akkurat hva du sliter med nå og ønsker deg masse masse lykke til!!! klemklemklem
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Sivil sak eller straffesak? Hvis dere har vært kjærester kan det være du kan slippe vitneplikt etter straffeprosessloven §122. Hvis det kan sette deg i fare om du vitner kan man beslutte hemmelig vitneførsel etter § 130a. Ta kontakt med domstolen eller påtalemyndigheten og forklar du.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 HI her. Takk for alle råd. Ja vi har vært kjærester, vi har en utrolig komplisert og temmelig stygg historie. Hele greia endte til slutt med at jeg flytte til et helt nytt sted. Det er en offentlig rettsak (staffesak). Jeg skal ringe på mandag og prøve å få svar på spørsmålene mine..
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg var i den situasjonen,med besøksforbud og voldsalarm. Jeg skulle vitne i retten mot faren til sønnen min pga trusler mot oss. Da ordnet vi slik at politiet var der,de kjørte faktisk rundt rettslokalet når jeg kom ned dit,og sto sammen med barnefaren når jeg kom inn der. Det var en stor betryggelse! Men nå bor jeg i en liten by da,det står sikkert litt på kapasitet. Men det er en ting du kan få advokaten din (hvis du har noen) til å sjekke ut for deg,gjerne i litt god tid før saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå