Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Har tatt B-vitaminer med folat. Den blå pakken som det står på blir anbefalt ved graviditet. Men så idag så jeg at det er 200 u et eller annet folat i en sånn pille. Er det for lite i forhold til hva jeg burde tatt? Har tatt en slik hver dag.
Tweak Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Det er 400 ug som er anbefalt, men litt er jo alltid bedre enn ingenting! Det du ikke skal gjøre sånn helt uten videre er å ta to slike piller... Da kan du få i deg for mye av noe av det som er i de. (les på pakningen først, kan du ta to, så gjør det) Dersom du ikke kan ta to slike piller om dagen så kjøp heller egne folatpiller og ta i tillegg. Du kan ikke spise for mye folat! Det er vannløselig og overskuddet blir dermed skilt ut av kroppen. :-)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Er det bare en tabelett som er anbefalt dagsdose? Jeg har brukt noen sånne vitaminer anbefalt for gravide, men man skulle da ta 2 pr dag ikke bare 1...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå