jinte1983 Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 jeg trodde ikke jeg kunne bli mer oppgitt og skuffa over nav, men oi, der tok jeg feil gitt har hatt diverse dårlige erfaringer med diverse, og har jo hørt om andres erfaring når det gjelder søknaden om fødselspenger... så for noen uker siden dro jeg på nærmeste nav-kontor, og hadde med meg alle papirene mine... dette for å vite at jeg gjorde ting riktig, så behandlingen av søknaden skulle gå rimelig kjappt og ikke mangle noe pga mine tabber... der kom jeg inn til en kundebehandler, og fikk henne til å lese gjennom søknaden min punkt for punkt. hun bekreftet at den var fyllt ut riktig... så gikk vi gjennom hva jeg skulle sende med... inntektsopplysninger på gubben ville de ikke ha, det skulle jeg sende når tid for hans permisjon nærmet seg... ok... inntektsopplysninger på meg trengte de heller ikke, for jeg har gått sykmeldt en stund, og de har fått akkurat det skjemaet før siden de betaler pengene mine og arb.giveren min ikke forskutterer... dette spurte jeg om hun var helt sikker på, og det var hun, men hun ringte en annen på nav for å dobbeltsjekke. og de var sikre... så det endte med at jeg kun skulle sende søknad og bekreftelse fra lege på termindatoen min... jeg var superfornøyd med hjelpen, og sendte søknaden slik jeg fikk beskjed om... idag fikk jeg brev i posten, fra nav. endelig tenkte jeg, nå kommer det brev på at de behandler saken min... håpa kanskje at det til og med var en bekreftelse på at jeg skulle få penger.... men neida; der står det at de kan ikke behandle søknaden min før jeg har sendt inn inntektsopplysningsskjemaet mitt fra arb.giver. Er det mulig? så hormonell som jeg er i dag, oppå alle smerter og plager, kynnere og at jeg er sliten, så var dette nok til at tårene skulle trille i dag.., det var jo derfor jeg troppet opp på kontoret, nettopp for å unnga noe slik. og jeg skal ha ut ungen om ca tre uker
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Er ikke samme folka som behandler saker om sykepenger og permisjon... Ring den saksbehandleren som står oppført på brevet og si hva du har fått beskjed om.. Kanskje hun/han ikke er obs på at de har denne infoen på deg. Om du er riktig så hyggelig på telefonen kan det også hende at du får henne til å behandle saken kjappt. (det gjorde jeg med feil på bidrag for sambo, han måtte sende klage da de ikke hadde tatt med samvær. Vi fikk brev om 6 mnd behandlingstid på klagen. jeg ringte og fortalte hvor bekymret jeg var siden de ikke hadde tatt med samvær, vår økonomi, ventet barn... saken ble behandlet på 2 uker :-)) Er jo utrolig hvor mye feil info de gir da.. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 Hm... Det er jo helt utrolig da! Du får ta en telefon på mandag og si akkurat det du forteller her. At 2 stk har sagt at de ikke trengte mere enn det du har sendt inn, og be dem ordne pronto! Ikke gi deg, vær streng!! Det går nok bra skal du se!
jinte1983 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2008 jeg vet det ikke er de samme som behandler de to forskjellige sakene, derfor jeg spurte opp igjen da hun sa jeg ikke trengte.. og derfor hun dobbeltsjekket... men fikk beskjed om at det trengtes ikke for det lå i datasystemet på meg... jeg pleier ikke å være noen bitch når jeg ringer, så det skal gå greit er mest skuffet og oppgitt, rett og slett lei meg, hehe... hormoner er fint
Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Si også at du noterer deg navnet på vedkommende du snakker med... Da har i hvertfall jeg opplevd å få litt mer velvilje, for da har du en konkret person å henvende deg til, og evt klage på til sjefen for avdelingen. Lykke til! Jeg venter også på svar på søknaden min...
Girlygirl83 Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Har opplevd det samme. Skjønner at du ble utrolig frustrert, for det ble jeg også. Jeg hadde riktignok ikke, som du derimot har, fått bekreftet at de ikke trenger inntektsopplysninger på nytt, men har hørt om andre som har gått sykemeldt, og at de ikke trenger å sende inn disse opplysningene på nytt. Hadde lyst å ringe og klage men gikk først inn på nettsidene til NAV for å lese litt regler., OG, der står det svart på hvitt, at når en person skal gå fra sykepenger til foreldrepenger så trenger de skjemaet innsendt på nytt! Så da er det dine saksbehandlere som er helt ute..og det er utrolig synd!! Men iallefall, ring arbeidsgiveren din og be de sende inn dette skjemaet på nytt. Bare gjør det, så slipper du stresse mer med saken. Da har du gjort ditt iallefall. Ring så på nytt litt senere for å få bekreftet at de har mottat det. Det gjorde jeg, og min søknad er under behandling. Går ut i perm idag...men kan nok se langt etter penger enda, de har jo 3 mnders behandlingstid. Er vel gått 1-2 mnd til nå.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #7 Skrevet 17. oktober 2008 Regner ikke med du er bitch nei :-) Vet de får mye kjeft der (sikkert både begrunnet og ugrunnet..) Tok derfor sjansen på at det skulle hjelpe å være litt "ekstra hyggelig" og litt bekymret. Hjalp d :-) Ringte egentlig for sambo og, hun hadde ikke trent å svare meg i det hele tatt.. Lykke til. Får bare håpe og tro at det ordner seg
M.G.K Skrevet 17. oktober 2008 #8 Skrevet 17. oktober 2008 Har hatt problemer med nav jeg også. Sist uke så ringte jeg for å høre om di hadde behandlet min søknad om foreldrepenger, det jeg fikk som svar var at ingenting var registrert og at di muligens hadde rotet bort søknaden. Jeg gikk ned til nav og fikk snakket med en saksbehandler etter mye frem og tilbake så fyllte vi ut en ny søknad, da godtok hun at jeg og mannen ikke hadde noen andre papirer med uten om bekreftelse på terminen. Jeg satt å gråt inne hos saksbehandleren for jeg ble så sint og frustrert, jeg spurte hvor lang behandlingstid dette kom til å ta jeg skal ut i permisjon den 23.10.08 men det kunne vedkommende ikke svare på. Men i går så ringte jeg ned for å høre da hadde det gått en uke siden jeg var der nede, da fikk jeg til svar at alt va i sjønneste orden alt var innvilget. Men vedkommende som jeg snakket med i går hadde ikke opplevd at saksbehandlings tiden var så raskt på en slik sak. Så jeg har lært at når det gjelder nav så må en slå hardt mot hardt.
Herkules Skrevet 17. oktober 2008 #9 Skrevet 17. oktober 2008 Det er faktisk samme skjema, men det må krysses av for foreldrepenger og ikke sykepenger (jeg kan jo ikke si annet enn at det er firkantet) Uansett, det er fortvilende å få beskjeder om at alt er ok for så å vente lenge på svar og så viser det seg at de mangler noe eller noe. Jeg har kjempet mine kamper med NAV jeg også, men det som overrasker mer er at de bruker så mye unødvendige resurser på å være firkantet. Feks dette skjemaet, eller at de ikke godttar UL skjemaet som dokumentasjon på termin, Det er jo det skjemaet ALLE forholder seg altså terminen som blir satt på ordinær ul. En ting er at nav klager på lite ressurser, men de ressursene som er benyttes fryktelig galt.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå