erteposen + 4 Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Ikke noe farlig, men vi lurer litt på hva det kan være. I rekkefølge: Magevondt Diare - med svetting og magesmerte. Klør som en gal. Bena hovner opp og det stikker nåler under bena. Hendene hovnder opp og han klør i hendne. Ørene blir røde og hovne. Ansiktet rødt, og litt hovent. Prikker til syne på underarmene, og nupper på huden blir store. Diare gir seg. Tar to allergi tabletter som en får uten resepl (har ikke hatt allergi før) Kald, hakker tenner, skjelver kraftig i en 40-60 min. Ingen feber Sover 14 timer, og våkner frisk i magen. Forsatt litt prikking i ører, ben og håndbakk. Hva er dette?
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Det er en god grunn til å ringe legen!
Gjest -<<- Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 En sannsynlig allergisk reaksjon og så avgjort en grunn til å dra til legen.
erteposen + 4 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. oktober 2008 Han skal til legen, men har først time mandag. Glemte å skrive det. Trodde først det var ren matforgiftning, men da jeg ga han allergi tab. forsvant jo det meste. Han er en voksen mann, ikke et barn, om noen er bekymret.
Trulte76 Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 Noe du reagert på? Spist. Jeg har det sånn, men aner ikke hva som utløser det. Aldri funnet det ut. Jeg kan få elvablest utslett i tilegg. Var veldig plaget i banreskolen, vokste det fra meg. Da jeg ble gravid med nr 1 fikk jeg det igjenn. 1 utbruddet da ble jeg veldig redd, og samboern var på fotballtrening da. Jeg hadde diare og oppkast, sprang mellom soverommet og badet..så svrt rett før jeg traff senga begge gangene (var vel 5mnd på vei) klødde og klødde på magen, kjente pulsen min kraftig, og hadde skikkelig vondt i magen. kom og gikk som rier nesten bare det var lengre oppe (magesekken) og jeg krølket meg sammen hver gang det kom og gikk. Så gikk det over og jeg ble bra. kaldsvettet gjorde jeg også. Men da hadde jeg en kraftig reaksjon. etter det så har det vært oppkast og diare, svimmel og kløe. med elvablest. hadde noen få ganger mellom svangerskap 1 og 2, og værre igjenn da jeg ble graivd. etter 1 år etter jeg fikk nr 2 har jeg ikke hatt det. Og svangerskap 3 slapp jeg heldigvis unna. Men har som sagt aldri funnet ut hva jeg reagert på. Da jeg var lita så fikk jeg kraftig utbrudd av elvablest, og legen kom hjem til meg og satte en sprøyte rett i blodet som tilsvarte 4 allergitabl. Da holdt jeg på å stryke med, og ble utredet for hva jeg ikke tålte, men fant det ikke ut.. Så det minner litt om noe sånt med deg også. Noe du ikke tåler..
Trulte76 Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 jeg skriver du jeg ser nå at det var mest sannsynelig gutten din du skrev om.. Men uansett er nok det samme som jeg har vært plaget med.
erteposen + 4 Skrevet 17. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. oktober 2008 Det minner om det. Er lillebroren min på 20, eller et av bonus barna til mamma og pappa som bor hos oss et par uker. Vi kjenner jo lite til barndommen hans. Han har spist det samme som oss hele dagen, så jeg forstår ikke hva han har reagert på. Takk for svar:) Han har forresten ikke noe utslett nå, men kjenner bare litt prikking.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå