Bring_it_on!!:)) Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 Tidligere har jeg bare laget hvitsaus.. krydret det litt og hatt det over i en form sammen med makaroni , Amerikansk grønnsaksblanding og pølser.. Men vil prøve noe annet.. Noen med supre oppskrifter som inneholder pølser?? =)
erteposen + 4 Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Pølser er ikke min sterke side, men hva med en god potet/rotmos som er litt kremet (creme fraish, naturell kremost eller fløte/smør i), grønnsaker og stekte middagspølser. Med den mosen trenger en ikke saus.
Alltid Var Jeg Klar- Alltid!! Skrevet 17. oktober 2008 #3 Skrevet 17. oktober 2008 De pølsemiddagene som er mest populære hos barna her i huset er: "Pølse og makaroniform" Har først stekt potet i en ildfast form (jeg koker dem først, da jeg ikke er så glad i råstekte poteter), så stekte pølser, og kokt makaroni over der. Så har jeg lys pastasaus over (carbonara fra Toro, tror jeg den heter), så ost på toppen og gratiner i ovnen. Så på nummer to, en som er litt lik. Potetmos i bunnen (gjerne kryddret), så litt ketchup oppå. Pølsebiter oppå der (velger selv om du vil forsteke dem, jeg syns det er best, men går veldig greit uten også). Så bruker vi makaroni oppå, for å få noe mer ilage, ost på toppen og i ovnene. Kan jo selvfølgelig ha diverse oppå pølsene, paprika sopp, hva enn dere liker. Så er det Tomatsuppe, med *MYE makaroni og pølsebiter. Er også godt med pølser i brunsaus, med spagetti og poteter (eventuelt potetmos, hvis man har det travelt) Stekte pølser, potetmos og tomatbønner liker barna veldig godt, ikke de voksnes favoritt, men en kjapp middag. Hmm kom ikke på mer i farten
frk Nilsen Skrevet 17. oktober 2008 #4 Skrevet 17. oktober 2008 Pølsepanne er godt! Fyll en langpanne med pløser, poteter i båter, gulrot, paprika, cherrytomat, løk, squash.... Olje, salt, peppe, hvitløk og timian. Stekes i ovenen på 200c til potetene er møre. Server med sweet chili :-)
Fruen i huset Skrevet 17. oktober 2008 #5 Skrevet 17. oktober 2008 - Kok opp ca 1 liter vann med 2-3 grønnsaksbuljongterninger i - Kutt opp de grønnsakene du liker i terninger (f.eks poteter, gulerøtter, kålrot, sellerirot, purre, brokkoli...) samt pølsebiter (f.eks røkt kjøttpølse). - Kokes maks et kvarter. Potetene skal koke litt lenger enn alt annet, purren skal vel bare koke 5 minutter, så bare ha i litt etterhvert. NAMENAM!!
Elletuppa Skrevet 17. oktober 2008 #6 Skrevet 17. oktober 2008 Jeg bruker å lage pølse pizza til barna, det er noe av det beste de får.
ToPrinsesser<3 Skrevet 17. oktober 2008 #8 Skrevet 17. oktober 2008 En enkel men god pølsegryte er :makaroni, stekte pølsebiter og hakket løk (som stekes sammen med pølsebitene). Hjemmelaget potetstappe, pølser i biter blandes i. Has i ildfast form, tomater i biter over, tilslutt litt revet ost. Gratineres til osten er smeltet. Kjøttpølse/middagspølse er veldig godt på pizza,og kan også brukes med tacokrydder og ha som tilbehør i taco. Ertesuppe eller betasuppe med pølse i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå