Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #1 Skrevet 17. oktober 2008 da gikk det sånn for oss også sliter i tillegg med alt det praktiske..aner ikke min arme råd. men et konkret spm. kan jeg få os om han har 40%samvær? kan vi ha privat bidragsavtale om jeg mottat os? hvor mye mindre bidrag får jeg i forhold til om han har 50 istedet for 40%?
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2008 #2 Skrevet 17. oktober 2008 Tror du må ha barna 66-67% for å få overgangsstønad(OS). Ja, en kan ha privat bidragsavtale uavhengig av hvilke stønader en får. Men sjekk dette alltid på bidragsveilederen til NAV. Det anbefaler jeg, slik at barnet/-a ikke sitter med for lite bidrag. Her står en del om bidraget: http://www.nav.no/90692.cms Og har du hovedomsorgen, så får du skatteklasse 2 hvert år, har dere 50/50 så får dere det annethvert år. Du har rett på en ekstra barnetrygd. Har dere 50/50, så deles barnetrygden på 2. Et råd; har dere 2 eller flere barn, så sett hovedansvaret(og dermed samværet) på et barn hver. Da har begge rettigheter som enslig forsørgere. Hvordan dere løser dette praktisk er opp til dere, men det går å ha det på papiret;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå