Gå til innhold

April: Pakketipps til julekalender....


polarn & pyrene

Anbefalte innlegg

Da begynner jeg enslik tråd. Tenkte alle kan komme med ulike forslag på ting til både gutt & jente som vi kan ha i pakkekalenderen da denne tiden snart er her. Så en del steder i dag som har tilbud på småting allerede.

 

Kom med tips alle sammen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maja fikk et år i kalenderen sin en hel Duplo-zoo... Jeg kjøpte en diger pakke og delte den opp i mange småpakker, slik at hun fikk noen dyr og klosser hver dag... Kanonsuksess!!

 

I år står hårklemmer og strikker, truser, sokker og strømpebukser på skjemaet, og bl.a. kinderegg på lørdager... Penner og tusjer er på ønskelista, flere perler og brett til å perle på... Men alt som kommer blir en like stor overraskelse for meg som for Maja, for det er mormor som handler og pakker inn... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det godteri på lørdagene, så fikk jeg tips fra foreldre og barn, å lage utflukt eller en aktivitet som vi gjør den dagen, så det tenkte jeg søndagene og kanskje en annen dag også.. så er det strikker, klistermerker, aktivitetsbok.. tja.. trenger også tips til variasjon!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to gutter er for tiden ganske ensidig opptatt av Disney filmen "Biler" med "Lynet McQueen" i spissen, så jeg tipper at det blir en del effekter derfra og småbiler fra filmen. (De leker veldig masse med biler sammen) Pepperkaker var en billig "hit" i fjor (sånne som man kjøper i butikken), ellers blir det vel "luciakostyme" til lucia, nissepysj til det er nissefest i barnehagen, godteri om lørdagene... Må tenke litt videre... Eller så må vi gjøre som foreslått over - å kjøpe en større lekesak (Duplo/Brio el.l.) som kan deles opp i mange gaver.

 

dere som har flere små - hvordan gjør dere det? Har de hver sin kalender? Tror vi kommer til å kjøre samme løsning som i fjor - de åpner pakke annenhver dag, og har en annen "kjøpekalender" i tillegg. Pakkekalender med pakke til begge to hver dag, blir vel for dyrt... Føler jo at det må være noe skikkelig inni pakkene, samtidig som det ikke skal koste flesk - vanskelig til gutter! Jenter får jo ikke nok av strikk, klemmer og smådill...

 

Noen som forresten vet hva som er på barne-TV frem mot jul i år? Barne-TV-kalender kan jo være aktuelt som en kalender nummer to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på når de nevnte Lynet McQueen, så de hadde ferdige kalendere fra filmen i leketøysbutikken... Kanskje det kunne vært en idé? Kan jo åpne alle lukene og pakke det inn i en pakkekalender dersom du synes den blir for dyr som kalender nr.2... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig så er jeg ikke helt for dimensjonene dette med julekalender har tatt. Synes handelstanden stadig prkker på oss "must" de tjener på i fbm julen.Julen og juletiden er liksom blitt altfor mye en kjøpe fest. En billig barnetv kalender eller sjokolade kalender er ok (selvom jeg synes det er en uting med sjokolade hver dag også...)

I år har jeg tenkt å lage en juleforberedelse og juleopplevesles-skalender til Lille. Den skal ikke inneholde ting, men julete opplevelser. Store og små, men sammen men familie og eller venner. Jeg har ikke tenkte det ut ferdig, men har plener om å ha med julebakst, lage div julepynt, pynting av rommer til jul, pynte treet, nissefest i skogen, med vennene hans, pepperkakefest med venner mm

Skal i hvertfall prøve dette i år. så får vi se hva erfaringen blir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke tenkt på kalender enda...

 

Men såpebobler er jo alltid gøy her i huset.

 

Nei, dette har jeg ikke tenkt på..hehe.. Kanskje det er på tide.. Tror ikke knerten får kalender.. Han bryr seg jo ikke om hva som er inni.. Bare om å pakke opp.. Nei, i år blir det kanskje bare vanlig kjøpekalender med en liten sjokoladebit i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeeehh... Var på loftet nå jeg... Der fant jeg to poser med gaver til ungene som skal være i kalender... Hadde glemt de jeg.. Va rpå europris og handla knallbillige leker for et par mnd siden.. 10 kr tingen.. Noen billigere også.. Så kalenderen deres var visst nesten full allerede.. Tror jeg gjør en kombinasjon jeg.. At vi hiver inn noen aktiviteter de dagene som mangler gave nå.. -Kanskje.. HAr ikke tid til å tenke på det før om en stund..Tror jeg.. Det går så i ett, at linningen min snart går i fra hverandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis en nevenyttig mor som strikker... Hun har strikket et hav med gensere, jakker, luer, bukser og kjøredresser, og dukkene har også nytt godt av denne for meg ukjente evnen... Fikk i går se flere tilskudd til Baby Born-garderoben som skal i kalenderen til snuppi! Tusjer er også pakket inn... De dagene snuppelure er hos pappa'n er det JEG som får gave, tjihi... blir aldri for gammel til pakkekalender!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi hjemmelaget julekalender med 24 små julestrømper, der de får et drops e.l. oppi hver dag. Det er de kjempe-happy med :-)

Ellers er jeg enig med aprilbaby (tror jeg det var...), og skal ikke ha noe pakkekalender senere, men heller en opplevelses kalender som gjør før-jula koselig og spesiell.

Jeg må bare fortelle en liten historie fra da jeg jobbet på barneskole. Jeg var i 4. klasse en av de første desemberdagene, og den store snakkisen var hva alle hadde fått i kalenderen. For å bli ferdige med dette tok vi en runde, der alle fikk fortelle hva de fikk den dagen. Det var sjokolader, leker, klær, godteriposer, you name it! Sist satt det en liten en som flaut fortalte at han hadde ikke fått noe sånn i kalenderen sin, bare en lapp der det stod at han sammen med begge foreldrene og søsknene skulle gå i svømmehallen sammen i morgen. Jeg og klasseforstanderen ventet spent på reaksjonene. Så begynte de andre, med misunnelse i stemmen si: "Å, så heldiiiiiig....." Så der fikk vi den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...